דף הבית / אקטואליה / משבר הפליטים באירופה (חיים חדשים – 616)

משבר הפליטים באירופה (חיים חדשים – 616)

כל מי שטוען שיש לעזור לפליטים, מוזמן לפתוח את דירתו עבורם. מילים לא יעזרו כאן. לא רק יוון בבעיה, גם מדינות חזקות כמו גרמניה וצרפת אינן מסוגלות לטפל בפליטים. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "משבר הפליטים באירופה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

כל מי שטוען שיש לעזור לפליטים, מוזמן לפתוח את דירתו עבורם. מילים לא יעזרו כאן. לא רק יוון בבעיה, גם מדינות חזקות כמו גרמניה וצרפת אינן מסוגלות לטפל בפליטים.

מדוע זה קורה היום? כי העולם מקבל צורה חדשה, ללא גבולות, הכול מעורב, הכול עגול. תארו לעצמכם: במטבח שלכם אתם פוגשים זרים. מישהו ישן במיטה שלכם. מפחיד! אין לאן לברוח. אין בכדור הארץ מקום בו אפשר להיות לבד. אפילו לא 10 מ"ר שקטים.

למה אנחנו מרגישים כך? כדי להכיר בחובה לשנות את טבענו, לפרוץ את גבולותינו הפנימיים. הטבע מחייב אותנו להתפתח לרמה בה נרגיש שכולנו לב אחד, גוף אחד, מחשבה אחת. התיקונים שלא עשינו ביחסים בינינו, נכפים עלינו עתה על ידי מכבש ההתפתחות.

דווקא לאירופאים האינדיבידואליסטים מסדרים מצב לוחץ שכזה עם הפליטים. הטבע מכריח אותנו לשנות את היחס שלנו לזרים, כאילו היו ילדינו, "ואהבת לרעך כמוך". כמו כן, יבואו מכות פיננסיות, מכות טבע מגוונות ועוד, כל אלו ילמדו אותנו שכולנו בסירה אחת, זהו!

ואז העולם יבוא לישראל וידרוש מאיתנו פתרון. משום שהפתרון טמון בחכמת הקבלה, חכמת החיבור.

משבר הפליטים באירופה אינו גל חולף, זהו חלק מסדרת מכות מכוונת שיחייבו אותנו לתיקון. ערבוב אוכלוסיות ישטוף את העולם: דרום אמריקה לצפון אמריקה, מוסלמים לכל מקום בעולם. האירופאים ירגישו שאין אפשרות להמשיך לחיות, אלא רק אם נשנה את יחסנו לזולת. אז הם יהיו ראויים לתיקון הטבע האנושי, וירגישו שהשיטה לתיקון מצויה בעם ישראל.

כשתתפתח בנו היכולת להרגיש שכולנו משפחה אחת, החיים בעולמנו יהפכו לגן עדן.

תוכניות קודמות:
ללמוד להיות אדם (חיים חדשים – 615)
בית ספר לחיים (חיים חדשים – 614)
בית המקדש שנבנה בינינו (חיים חדשים – 613)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest