דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / משבר ברשת המסחר מגה   

משבר ברשת המסחר מגה   

שאלה: המשבר ברשת הסופרמרקטים מגה שפשטה את הרגל נמשך. 3,500 איש נותרו ללא מקום עבודה, ועשרות ספקים ללא תשלום עבור הסחורות שסופקו.

במקביל התברר שיו"ר הדירקטוריון של רשת מגה, אביגדור קפלן, נטל לעצמו בונוס בסכום של 500,000 שקל, בדיוק הסכום שיכול היה לכסות את ההוצאות לספקים. מר אביגדור פלדמן הגיב ברוגע לטענות ואמר שעל פי החוק אי אפשר לבוא אליו בטענות, וגם המנהל הקודם לקח בונוסים. האם יש לנו בעיית חקיקה?

תשובתי: יש בעיה של חקיקה בכל העולם. אנשים מחוקקים חוקים שמועילים להנהלות שלהם. לכן "בעלי בתים" אף פעם לא פושטים את הרגל, להיפך, וזה אפילו טבעי לעולם שלנו.

צריכים להבין ששלב התפתחות האגו באדם הוא כזה שלא אכפת לו לחלוטין מה חושבת עליו החברה, מפני שגם היא לא נמצאת ברמה מוסרית שבה קיימים מסגרות וכלי מדידה.

"בעלי הבתים" מתנהגים אותו הדבר רק ברמה שלהם. גם הם מוכנים לכרסם, לבעוט, לבגוד ולמכור זה את זה. זה קורה לכולם רק ברמה שונה. כלומר, אדם גדול מוכר במיליונים והופך לפושט רגל כשיש לו תועלת מכך. אדם קטן עושה את אותו דבר בקנה מידה קטן, אבל באופן עקרוני כולנו אגואיסטים איומים, מצב שלא היה אף פעם לפני כן. בעבר דברים כאלה רוסנו על ידי מוסכמות מסוימות, גם האצולה וגם "עמך" נהגו לפי מסגרות שריסנו אותם. היום במשטר הדמוקרטי פועל כל אחד לפי מה שמועיל לו, ואינו טורח אפילו להסתיר את הכוונות שלו, אלא שמח לאידו של האחר בגלוי. כך נראה האגו שגדל עד לדרגתו האמיתית, אבל למרות זאת אנחנו צריכים לשמוח על שסוף סוף השגנו את המצב האגואיסטי המקסימאלי, ומכאן צריכה לבוא ההבנה מה לעשות הלאה. דווקא כאן צריכה להופיע מערכת חינוך שתסביר שכך אי אפשר להמשיך לחיות וצריך לשנות את טבע האדם, אחרת אנחנו נתחיל, עוד מעט, להרוג זה את זה ברחוב.

היום מרוכז כל העושר של האנושות בידיהם של 60 אנשים, לכן אין מה לעשות והכול תלוי רק בחינוך מחדש של ההמונים בכל העולם.

שאלה: האם חקיקה נכונה תעזור?

תשובתי: החוקים משרתים את החזקים של העולם הזה, הם הומצאו בצורה נכונה להם ושום ממשלה לא יכולה לבטל אותם, אלא אם כן תהיינה כל מיני מהפכות או מלחמות, אבל גם זה לא יהיה. כלומר נגיע למצב שבו ניאלץ לקבל חינוך מחדש של עצמנו כדי לשנות את העולם שלנו, ובהווה זה אומר לתקן את האגו שלנו. לפנינו ניצבת המשימה הזאת, לכן יהיה צורך בלימוד חכמת הקבלה שעוסקת בחינוך מחדש של ההמונים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest