דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / מרכז כל ההשקעות והתקוות

מרכז כל ההשקעות והתקוות

שאלה: היכן נמצא "מרכז הקבוצה" וכיצד מכוונים אליו? האם זאת פעולה מחשבתית?

תשובתי: "מרכז הקבוצה" נמצא במקום אליו מכוונים כל המבטים, כל הלבבות, בנקודה שהחברים מצפים לקבל ממנה מענה על כל מאמציהם.

יש לנו עסק משותף וכל אחד מאיתנו משקיע את יגיעתו במרכז הקבוצה במידה שהוא מסוגל ורוצה. כלומר, מרכז הקבוצה הוא מרכז כל ההשקעות והתקוות, מקום של התפילות, ומשם כל הבקשות עולות למעלה. אנחנו משקיעים בתוך מרכז הקבוצה את כל החיים שלנו, ורוצים שהמרכז יהפוך לסיכום, לתוצאה של החיים שלנו.

אנחנו רוצים לגלות שם את הערבות, כי אחרת אנחנו לא נוכל לגלות את הבורא. הערבות והבורא, ה"כלי" וה"אור" מתגלים ביחד כדבר אחד. אחד לא יכול להיות ללא השני.

מתחילת הבריאה "אין אור בלי כלי", וכמובן ש"אין כלי בלי אור". כך מספר האר"י ב"עץ החיים": "דע כי טרם שנבראו הנבראים… היה אור פשוט ממלא את כל המציאות". כלומר, כבר היו קיימים המציאות והאור. הם אף פעם לא היו קיימים אחד ללא השני.

במחשבת הבריאה, בתוכנית של הבורא, שני המרכיבים כבר היו קיימים כאחד שלם. אין שום תועלת ב"אור" אם אין "כלי".

לכן, מרכז הקבוצה הוא המקום בו האור והרצון צריכים להתגלות ביחד. זה המקום שבו הבורא מתגלה בתוך הנבראים כתוצאה מתיקון התכונות שלנו.

המקובלים אומרים שלשם כך נחוצים לפחות עשרה אנשים שמשקיעים מאמץ בהתאם למבנה הרוחני השלם של עשר הספירות. אם העשירייה (מניין) משקיעה מאמץ כדי להיות אחד שלם, אז במרכזה מתגלה הבורא.

כדי להיות אחד שלם, צריכים לשמור על הכללים "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", כלומר להשתוקק לקשר, לחיבור, לאיחוד, להיות כאיש אחד, כדי שבקשר בינינו נגלה את התכונות שאנחנו מייחסים לבורא.

כי אנחנו מעצבים את הבורא בתוך הכלי, בתוך הרצון שלנו. וברגע שהרצון הזה יהיה דומה במשהו לבורא, במידה הקטנה ביותר, אז באותה המידה אנחנו מייד נוכל לגלות אותו. לשם כך נחוץ כלי שלם, הוי"ה, עשר הספירות הקטנות ביותר, אבל כבר קיימות.

באותה המידה שאנחנו ממיתים את האגו שלנו, מתחילה לחיות בנו הדמות של הבורא. התכונות של הבורא חיות רק בתוך אותם האנשים שממיתים את עצמם למענו, למען תכונות ההשפעה שלו.

מרכז הקבוצה הוא הכול! שם, במרכז הקבוצה מתגלים כל ה"עולמות", כל ה"פרצופים", כל ה"ספירות", כל הסולם הרוחני, עולם אין סוף. הכול מתרחש רק בתוך המרכז הזה, כי כאשר אנחנו מתחילים לגלות את מושג ה"קבוצה" האמיתי, אז הוא הופך עבורנו לכלי אין סופי של עולם אין סוף. כל המערכות, כל "עולם האצילות", אנו לומדים מתוך מרכז הקבוצה.

לכן, כאשר בעלי הזוהר היו מתקרבים זה לזה, לאותו המרכז, הם היו מגלים משהו חדש והיו מספרים לנו על כך. ובצורה כזאת הם כתבו את ספר הזוהר, פרשה אחרי פרשה, מהשגה להשגה, במידת החיבור ביניהם.

ההשגה באה כל פעם ממקום חדש, פעם מרבי יוסי, פעם מרבי אבא, רבי אלעזר או מרבי שמעון בעצמו, בהתאם לספירה שהייתה העיקרית מתוך עשר הספירות באותה ההשגה, ודרך תכונותיה הייתה מתגלה פרספקטיבה חדשה. כל ספירה היא תכונה שונה, לכן אנחנו רואים מבנה שלם, פעם דרך תכונה אחת ופעם דרך תכונה אחרת, וזה מאוד עוזר להבנה.

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר הזוהר", 06.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להיכנס למרכז הבריאה כמו לחור של מחט
המצבים המשתנים שמביאים לשוויון
הפגישה נקבעה במרכז הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest