דף הבית / אהבה / מרכז הקבוצה זה מקום התיקון

מרכז הקבוצה זה מקום התיקון

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", אות קמא':

"ובזה תבין דברי חז"ל, על הכתוב: "אותי עזבו ותורתי שמרו", שפירשו: "הלואי אותי עזבו, ותורתי שמרו, המאור שבה, מחזירן למוטב"."

קיימת חולייה מקשרת בינך לבין הבורא, האור, זה הרצון לקבל המקולקל שלך. אם תתקן אותו, באותו ה"חומר" אתה תרגיש תוצאה שנקראת "אור" או "בורא", כלומר, "בוא וראה". הבורא מתגלה ברצון המתוקן שלך, לפי מידת התיקון שלו.

בכללות, השיטה שלפיה אתה מתקן בהדרגה את הרצון שלך, כדי להרגיש, להבין, לגלות את הבורא, נקראת "תורה". בעזרתה אתה מעורר כוח מיוחד, את כוח ההשפעה, שנמצא מחוצה לך, והוא מתקן לך את הרצון. במידת הבקשה שלך, הכוח הזה משנה את הרצון, מתלבש בתוכו ואתה מרגיש את האור, את הבורא, את המצב הנעלה שלך.

רק כך אתה יכול להתקדם קדימה. אם לא תבקש את התיקון, בכך שתפנה ל"בורא", שהמצאת אותו בעצמך, אז כל העבודה שלך תהיה לריק. כי היא אינה תואמת למציאות הקיימת.

שאלה: מה הכוונה "תורתי שמרו"?

תשובתי: זה אומר שכל הפעולות שלך צריכות להיות מכוונות רק לתיקון הכלי המקולקל, בהתאם לעיקרון: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין".

אם אתה עובד בצורה נכונה על תיקון הרצון, אז הוא מתחיל לקבל את צורת הבורא. ואז אתה מגיע להבנה, להכרה לדבקות עימו. כי יש לך "חומר" שקיבל צורה חדשה, צורה של השפעה ואהבה. כך, דרך החומר של הרצון, אתה מגיע לדבקות עם צורת הבורא.

שאלה: אנחנו מדברים על כך שצריך למצוא את הנקודה שנמצאת במרכז הקבוצה. איך זה קשור עם "תורתי שמרו"?

תשובתי: דווקא שם, במרכז הקבוצה, אתה מתקן את היצר הרע שלך. דווקא שם ורק שם אתה תגלה את הבורא, את המצבים הרוחניים היותר מתקדמים שלך. אין מקום אחר שבו יתגלה ה"חומר" הרע של הרצון, מלבד במרכז הקבוצה שצריך להתגלות כהר של שנאה, כ"הר סיני".

אז בכך שמתחייבים לערבות, לברית ולעזרה הדדית, אנחנו מתחילים לגלות את המאור המחזיר למוטב. זה נקרא גם "קבלת התורה": אנחנו מקבלים אותה בתנאי שמרגישים שלא מסוגלים לתקן את הקשר שלנו, אך לא בורחים מהבעיה. במקרה כזה אנחנו מקבלים את התורה ומתקנים את הפירוד – ואז מתגלה הבורא.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חשיכה כאורה יאיר
פרטים לדיוקנו של הבורא
הקבוצה היא עיגול שבמרכזו הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest