דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקפצה לעלייה לבורא

מקפצה לעלייה לבורא

שאלה: איך אפשר לבקש עזרה אם אינני מרגיש מאיפה לבקש אותה?

תשובתי: זה נכון. אבל האם תינוק שרק עכשיו נולד ובוכה מרגיש ממי הוא מבקש? – הוא פשוט צועק.

זה נקרא הסתרה. אני נמצא בתוך האור העליון. האור העליון הזה לא מצייר לי עדיין שום תמונה של מציאות. תאר לעצמך תינוק שיצא זה עתה מרחם אימו: פשוט רע לו או טוב לו. חוץ מזה הוא לא מרגיש שום דבר. הוא לא מרגיש את המציאות שסביבו.

כך גם אנחנו: רע לנו או טוב לנו. מאיפה ולמה – את זה אנחנו לא מרגישים. לאחר מכן אנחנו מתחילים לזהות את העולם הזה, להכיר אותו, להגיב עליו, וכך אנחנו מתחילים להתפתח.

ברוחניות אנחנו מתפתחים באותה הצורה ביחסים עם הבורא. עכשיו אני לא מרגיש אותו, לא מבין אותו, לא יודע עליו כלום – האם הוא קיים או לא. אבל המקובלים אומרים לי: תשים לב למה שמתרחש מאחורי התמונה של העולם הזה שנמצא לפניך. הרי העולם הזה נמצא לפניך כדי שדרכו תתחיל לפתח את הקשר עם הבורא. הבורא ברא אותך בצורה כזאת כדי שתוכל להיאחז לפחות במשהו במציאות המדומה הזאת. היא מדומה, מפני שבמקום הבורא, במקום הכוח העליון, אתה מתאר לעצמך בינתיים משהו בתוכך. גלים שונים של נוזלים מציירים לך את תמונת המציאות, כמו בחלום. לכן נאמר על העולם הזה: "היינו כחולמים". הרי גם החלום נדמה לך כאמיתי. אותו הדבר גם עכשיו.

למה ניתנה לך מציאות כזאת? כדי שתוכל להתחיל ממשהו את ההתפתחות שלך, להתמצא באיזושהי מציאות , כדי שתתחיל לבטל אותה, בדיוק כפי שאתה רוצה להתעורר מהחלום ולרכוש קשר עם המציאות האמיתית. אותו הדבר קורה גם עכשיו.

לכן, כדי להתעורר ולצאת מהחלום הזה, מהבועה הזאת, אנחנו זקוקים למאור המחזיר למוטב, לכוח הרוחני. האם הוא בכלל קיים או לא? – אני לא יודע, אני לא מרגיש אותו. אומרים לי: "אתה רוצה לנסות? – בבקשה, ניתנה לך הזדמנות, ניתן לך העולם הזה וגם האמצעי שבעזרתו תוכל להתחיל להרגיש משהו מעל לעולם הזה. רוצה להשתמש באמצעי הזה? – בבקשה! לא רוצה? – תנסה לסרב לקבל אותו. בדיוק כפי שהגעת לאמצעי הזה בעל כורחך, ללא בחירה, תחת לחץ של כל מיני ייסורים, פיזיים או נפשיים – כך אתה יכול גם לנסות לברוח".

אבל אנחנו רואים כיצד כל האנושות מתקדמת בהדרגה ואינה מסוגלת לברוח. למה? מה זה המשבר הזה? מגלים לאנושות שאין ברירה אחרת, אלא רק לגלות את המערכת הכללית, את הכוח שמנהל ומפעיל את הכול, את הכוח העליון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האור ייתן מענה על הכול
סוף לאשליה או החלפת הפרדיגמה
גילוי העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest