דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מקובלים – נשמות המחיות את הדור

מקובלים – נשמות המחיות את הדור

idra_raba_100_wp.gif

מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", סעיף ח': ולפיכך בואו והבינו, כמה וכמה יש לנו להחזיק טובה לרבותינו המשפיעים אלינו אורותיהם הקדושים ומוסרים נפשם להטיב לנפשינו, שנמצאים עומדים בתוך, בין דרך היסורים הקשים ובין דרך תשובה. ומצילים אותנו משאול תחתית הקשה ממות, ומרגילין אותנו להגיענו לשמי עונג, לגובה העידון והנועם שהיא חלקינו, המוכן וממתין עלינו מכל מראש.

לא צריך לאמוד ולהעריך את המקובלים הגדולים האלה כבני אדם שחיו מתישהו, אלה הם חלקים של מערכת ענקית של הנשמה. מקובל הוא נשמה המשׂיגה את הבורא, המגלה והמרגישה אותו שנמצאת במערכת הכללית של הנשמות, אדם הראשון, כחלק הפעיל שלה ופועלת משם כחוליית מעבר, המקשרת אותנו עם העולם הרוחני באותו הזמן כשאיננו משיגים ואיננו מרגישים אותו.

כלומר, הערך והזכות של המקובל היא לא רק בזה שהוא השאיר לנו ספר של כתביו, הוא מוציא לפועל את הקשר בין הנשמות שלנו והמערכת הכללית! אנחנו בעצמנו איננו מרגישים את נשמותיהם, אך הם מחברים את הנשמות שלנו (הנקודות שבלב) עם המערכת הכללית, ובכך מאפשרים לנו להתחבר זה עם זה ולהיכלל בה. באופן זה מגיע עד אלינו זרם של אור, הזורם במערכת שמחייה אותנו, כדי שאנחנו נוכל להיכלל באופן אקטיבי במערכת, להפוך לחלקים אקטיביים ואינטגראליים שלה.

בזאת מסתכמת כל עבודתם של המקובלים בכל הדורות שמספקים לנו חיים בתוך המערכת הרוחנית הזאת. אנחנו נמצאים בה בינתיים כנקודות השוהות שם ללא הכרה, והם עוזרים לנו, בכך שמעבירים אורות מקיפים ופנימיים, הקיימים במערכת, ובאופן זה מעוררים אותנו. לכן חייו של מקובל אינם מסתיימים עם מותו של גופו הפיזי. אנחנו מדברים עליו, כעל נשמה שקיימת בחיבור כולל של הנשמות ופועלת ללא שום קשר אם נמצא גופו בעולם הגשמי או לא.

הנשמה הזאת מהווה עבורנו את החלק האקטיבי, הקרוב ביותר אלינו של המערכת הזאת (כמו למשל בעל הסולם או הרב"ש). הקבוצה הקבלית שלנו, כולה יחד, מהווה איבר רוחני של הנשמה הכללית, והם באופן רוחני דואגים לנו. על זה נאמר שעלינו להיות "לנו להחזיק טובה לרבותינו המשפיעים אלינו אורותיהם הקדושים", משפיעים ממש עכשיו! איננו עוברים ממערכת אחת לשנייה, אנחנו תמיד נמצאים בתוך אותה המערכת ורק יותר ויותר מתעוררים להכרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 05.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
האר"י הקדוש
מוליכי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest