דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"ז

מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"ז

בעל הסולם

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

חכמת הקבלה והפילוסופיה

"הנה כבר עבר זמנם ובטלה ממשלתם של בעלי דעות (חסרות יסוד מעשי) אלו (הפילוסופים), ועל זה יש להודות לחכמי הפסיכולוגיה המטריאליסטית, שבנתה אדניה (המעשיים) על חורבנה (של הפילוסופיה) וכבשה לה דעת (אמון) הציבור. וכבר הכול מכירים באפסותה של אותה הפילוסופיה, כי אינה בנויה על בסיס (ניסיוני) ממשי (אלא נובעת רק מתוך השערות השכל האנושי).

ודרך ישנה זו, עמדה לה לאבן נגף ולקוץ ממאיר לחכמת הקבלה (על ידי כל אדם), כי במקום שהיו צריכים להיכנע לחכמי הקבלה (כלומר קודם לתקן את עצמם בעזרתה, את התכונות האגואיסטיות לאלטרואיסטיות, ואז ללמוד אותה בתכונות החדשות, כי רק אז ניתן להבין את משמעות הנאמר בה), ולקבל עליהם כל מיני פרישות וזהירות, קדושה (תכונת ההשפעה) וטהרה, בטרם התחילו החכמים לגלות להם איזה דבר קטן מעניני הרוחניות (הטבע של ההשפעה והאהבה) – הרי השיגו את אשר ביקשו בנקל (ידיעות שטחיות מידיות), מחכמת הפילוסופיה הצורתית (ללא תיקון עצמי), שבלי כסף (מבלי להשקיע מאמצים הנדרשים לתיקון עצמי) ובלי מחיר השקו אותם ממעייני חכמתם (ספרי הקבלה) לרוויה (מבלי להציב מטרה לתקן את עצמם קודם), ונמנעו (כך) מלהתייגע בחכמת הקבלה (לתיקון עצמי), עד שכמעט נשתכחה החכמה בקרב ישראל (ובמקומה נשארו ויכוחים ופירושים מוסכמים חסרי משמעות). ועל כן, אנו (צריכים להיות) אסירי תודה לפסיכולוגיה המטריאליסטית שהכתה אותה (פילוסופיה חסרת משמעות וחסרת יסוד) מכה ניצחת (ואנו רואים שבימינו לא מתייחסים לבדיות של הפילוסופים, אלא המדע הזה ממשיך להתקיים מכוח האינרציה, והמילה "פילוסופיה" זוכה ליחס של זלזול – מ.ל.)".

בעל הסולם, חכמת הקבלה והפילוסופיה

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ט"ז
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ט"ו
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"ד

One comment

  1. מה השורש של הנטייה לפילוסופיה? אנחנו רואים שהנטייה הזו בולטת יותר אצל יותר אצל חלק מהאנושות?  איך ניתן לתקן אותה? מה הצורה המתוקנת של הנטיה לפלוסופיה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest