דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על העבודה הרוחנית בקבוצה – חלק י"א

מקובלים על העבודה הרוחנית בקבוצה – חלק י"א

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי. (מ.ל.).

הכוח שבחיבור

"על ידי זה שמתאספים כמה אנשים, שהם בדעה אחת (ברצון אחד), שצריכים להגיע לאהבת הזולת, וכשיש התבטלות כל אחד להשני (כל אחד מבטל את האגו שלו בפני האחרים. מ.ל.), אז כל אחד נכלל מכולם. ועל ידי זה מצטבר אצל כל יחיד כוח גדול, לפי גודלה של החברה. ואז יש בכוחו להוציא לפועל את אהבת הזולת במעשה".

הרב"ש, שלבי הסולם, לפי מה שמבואר בעניין ואהבת לרעך

"כתוב: ברוב עם הדרת מלך. נמצא, מה שהרבים יותר גדול, הכוח של הרבים יותר פועל, היינו שמייצרים אווירה יותר חזקה של גדלות וחשיבות של הקב"ה".

הרב"ש, שלבי הסולם, סדר ישיבת התוועדות

"יש לאדם רצון פנימי לרוחניות מצד עצמו. זאת אומרת, אפילו כשהוא יהיה יחידי, ואין לו שום אנשים מבחוץ, שיתפעל מהם, לקבל מהם איזה רצון, אלא מצד עצמו קבל התעוררות וחושק להיות עובד ה'. אבל הרצון שיש לו מצד עצמו, בטח שהוא לא כל כך גדול, בכדי להשיג את המטרה הרוחנית. אי לזאת, יש עצה, כמו בגשמיות, היינו להגדיל את הרצון הזה על ידי אנשים שמבחוץ, שהם מחייבים אותו ללכת לפי טעמם ורוחם.

וזהו ע"י זה שהוא מתחבר לאנשים, שהוא רואה שיש גם להם צורך לרוחניות. והרצון שיש לאלו אנשים שמבחוץ, הם מולידים לו גם רצון, שע"י זה הוא מקבל רצון גדול לרוחניות. זאת אומרת, חוץ מהרצון שיש לו מפנימיותו עצמו, הוא מקבל רצון על רוחניות, מה שהם מולידים לו. ואז הוא משיג רצון גדול, שיוכל לבוא להמטרה".

הרב"ש, שלבי הסולם, מעוז צור ישועתי
ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על העבודה הרוחנית בקבוצה – חלק י'
מקובלים על העבודה הרוחנית בקבוצה – חלק ט'
מקובלים על העבודה הרוחנית בקבוצה – חלק ח'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest