דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / מקובלים על המקובלים – חלק י"ח

מקובלים על המקובלים – חלק י"ח

בעל הסולם

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

כתבי הקבלה העיקריים

ספר הזוהר:

"רשב"י ודורו, דהיינו בעלי הזוהר, זכו לכל קכ"ה (125) המדרגות בשלימות, אעפ"י שהיו לפני ימות המשיח (לפני זמנינו). שעליו ועל תלמידיו ז"ל, נאמר, חכם עדיף מנביא. וע"כ נמצא הרבה פעמים בזוהר, שלא יהיה כדור הזה של רשב”י, עד דורו של מלך המשיח (הדור שלנו). ולפיכך עשה חיבורו הגדול, רושם חזק כל כך בעולם. כי סודות התורה שבו, תופסים קומת כל קכ"ה (125) המדרגות (לא מפני שמבינים את הכתוב בו אלא בגלל ששורה בו הכוח העליון).

ולפיכך אמרו בזוהר, שספר הזוהר לא יתגלה, אלא באחרית הימים, דהיינו בימות המשיח. כי אמרנו, שאם מדרגות המעיינים, אינן בכל השיעור של מדרגת המחבר לא יבינו רמזיו, משום שאין לשניהם השגה משותפת (באחרית הימים של התפתחות האגואיזם, כשהאנושות תתחיל להכיר בלקות דרכה ותרצה לתקן את עצמה, אז ייווצר הצורך בספר הזוהר, מכיוון שרק בזמן הקריאה בו עם הכוונה נכונה להיתקן אפשר למשוך את הכוח, המאור המחזיר למוטב).

וכיוון, שמדרגת בעלי הזוהר היא בכל הגובה של קכ"ה מדרגות, אי אפשר להשיגם מטרם ימות המשיח. נמצא, שבדורות שלפני ימות המשיח, אין השגה משותפת עם בעלי הזוהר. וע"כ, לא היה יכול הזוהר להתגלות בדורות שקדמו לדורו של המשיח (מפני שהאגואיזם אינו מפותח מספיק! – מ.ל.)".

בעל הסולם, מאמר לסיום הזוהר

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על המקובלים – חלק י”ז
מקובלים על המקובלים – חלק ט”ז
מקובלים על המקובלים – חלק ט”ו

3 comments

  1. מה מיוחד כל כך בימות המשיח שמסוגל להעלות את בני האדם להשיג את כל 125 המדרגות שלא היה בדורות הקודמים? האם כולם צריכים להשיג אותן? מקובלים של הדורות הקודמים לא השיגו 125 מדרגות?

  2. שמעתי אותך אומר שהאבות הן תכונות מאוד גבוהות ונסתרות באדם אבל רשב"י הוא ממש המורה שלנו. אתה יכול לתאר את מערכת הקשר שלנו עם רשב"י? האם הוא מסייע לנו? מה הוא מצפה מאיתנו לעשות? איך היחסים בינינו באים לידי ביטוי?

  3. " וכיוון, שמדרגת בעלי הזוהר היא בכל הגובה של קכ”ה מדרגות, אי אפשר להשיגם מטרם ימות המשיח. נמצא, שבדורות שלפני ימות המשיח, אין השגה משותפת עם בעלי הזוהר. וע”כ, לא היה יכול הזוהר להתגלות בדורות שקדמו לדורו של המשיח (מפני שהאגואיזם אינו מפותח מספיק! – מ.ל.)”. "

    שאלה: האם זה אומר שבדור שלנו נוכל להגיע להשגה משותפת עם בעלי הזוהר ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest