דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מקובלים גדולים נשמות מיוחדות

מקובלים גדולים נשמות מיוחדות

שאלה: באיזה אופן מקובלים גדולים כמו האר"י, בעל הסולם, רב"ש ואחרים יכלו להיכנס לתפיסת העולם העליון ביחידות, ללא קבוצה, ללא מורה? היום יש המון חומר שבעבר לא היה וגם תנאים טובים, ובכל זאת זה קשה מאוד לחצות את הגבול בין העולם שלנו לעולם הרוחני…

תשובתי: קודם כל לא ניתן להשוות אותנו עם האר"י, רמח"ל, בעל הסולם. ישנן נשמות מיוחדות, שמגיעות לעולם הזה מפני שהן תופסות מקומות מסוימים בנשמה הכללית, כמו למשל, לב, ריאות או כבד בגוף האדם. חלקים שהגוף אינו יכול להתקיים בלעדיהם. ויש איברים משניים בחשיבותם, שאין להם תפקיד שהכרחי לעבודת הגוף כולו, אלא הם מבצעים בעיקר הוראות של כל יתר האיברים.

אנחנו לומדים, שהגוף שלנו בנוי ומסודר בדומה לנשמה. יש בו מוחא (מוח), עצמות, גידין, בשר ועור, כלומר, כל חלקי הגוף מלמעלה למטה ומבפנים החוצה בהתאמה מדויקת למבנה של הנשמה שלנו. לכן יש נשמות שיורדות לעולם שלנו ומתפתחות בו לפי החוקים המיוחדים להן. אם נתבונן כיצד מתפתח עוּבר ברחם אימו, אז תחילה מתפתח אצלו חלק אחד של הגוף, אחר כך חלק אחר, אחריו חלק נוסף, אחר כך שוב החלק הראשון…, באופן כללי יש סדר מעניין מאוד. חכמת הקבלה בוחנת את הסדר הזה ומסבירה אותו. הרפואה פשוט מציינת עובדות שאותן היא רואה, אבל לא יותר מכך ואילו חכמת הקבלה נותנת הסבר מדויק, למה דווקא באופן כזה מתפתחים חלקים שונים של הגוף בזמן שונה ובסדר עקבי מוזר כזה.

באופן כזה, האר"י, בעל הסולם, רשב"י, רב"ש ומקובלים גדולים אחרים, אלה נשמות מיוחדות, שבאות לעולם שלנו כדי להשאיר בו את ההמשכיות שלהם בצורה של יסודות הנשמה הכללית. ואילו אנחנו לא יכולים להחשיב את עצמנו ככאלה. אם היו לנו תנאים מוקדמים זהים לשלהם, אז היינו מתנהגים ומרגישים בעולם הזה לגמרי אחרת. אנחנו, פשוט חלקים של הנשמה הכללית וכל העבודה שלנו מסתכמת בלהיות מקושרים הדדית, כפי שזה מתואר אצל משה. בתורה מסופר שמשה התפתח באופן מיוחד. בתיה, בתו של פרעה מצאה אותו בעריסה שצפה על פני המים, ולכן קראה לו "משה" מהמילה "למשות", להוציא מהנילוס. היא לקחה אותו לארמון המלך והוא חונך כנסיך, נכדו של פרעה.

כאשר משה גדל, הוא הפך למקובל ענק והוציא את אחיו ממצרים. ברגע שהוא עשה זאת הגיע אליו חותנו יתרו, מלך מדיין, המנהיג והכוהן הגדול של  המדיינים. הוא לימד את משה, כיצד לבנות מחדש את כל המערכת ומשה שמע בקולו וחילק את כל העם לעשרות, מאות, אלפים וכולי. כל אחד היה צריך לדעת את מקומו ולעבוד על החיבור עם אחרים. מאז, כך נהוג לעשות. דמויות יחידות כמו משה, משיגות יציאה לעולם העליון בצורה מיוחדת לחלוטין, בהן כבר קיים גילוי של הבורא. ואילו אנחנו עובדים, כפי שמצווה בתורה: מתאספים בעשיריות, את העשיריות אוספים למאות, מאות לאלפים וכולי, ובאופן כזה אנחנו מזמינים את האור העליון שישפיע עלינו. הוא מעלה אותנו, מטהר אותנו, ואנחנו מגיעים לגילוי של העולם העליון.

מתוך שיעור וירטואלי, 30.10.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest