דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים גדולים והגילוי של חכמת הקבלה

מקובלים גדולים והגילוי של חכמת הקבלה

thumbs_svitok-2_100_wp.jpg

שאלה: המון תודות לך על תשובותיך לשאלותי ולשאלות של כל האורחים בבלוג . הרבה דברים מובנים יותר , אבל משום מה מופיעות יותר ויותר שאלות , האם ספריהם של אבולעפיה, משה קורדוברו והרמח"ל קידמו את חכמת הקבלה ע"י הגילויים שלהם?

תשובה: הם היו מקובלים ענקיים, ואפשר רק לחלום להידמות אליהם! אך אם תקרא פירוש של בעל הסולם על גילוי חכמת הקבלה, אז יהיה לך מובן, שהיו אלה מקובלים גדולים, אבל הם לא קיבלו רשות לגלות את חכמת הקבלה. והיו מקובלים קטנים יותר מהם, שמאחר שנשמתם התפתחה מאור מקיף, ניתנה להם בכך האפשרות לגלות את חכמת הקבלה.

לפיכך אנו בוחרים את המקור הכי קרוב אלינו, מי שקיבל רשות לגלות את חכמת הקבלה -"בעל הסולם", ועליו אנחנו מתבססים. לאחר שלומדים את כתביו, אפשר להתחיל להבין נכון גם את המקובלים האחרים.

3 comments

  1. מה היה הצורך במקובלים כל כך גבוהים שאי אפשר להבין ומה ההבדל בין מקובלים מצד האור המקיף ומצד האור הפנימי?

  2. הפצה היא כמו הנשמה (מלשון להנשים)  בגוף אדה"ר. האם המחשבות בעת ההפצה חשובות? האם הן בשליטתי?

  3. זהר/הסולם/פרשת בא/ויהי בחצי הלילה/אות קח

    קח) פתח ר"ש וכו' : פתח ר' שמעון ואמר. ג] מי כה' אלקינו המגביהי לשבת וגו' פירושו,  מי כה' אלקינו, שהוא ז"א, העולה ומתעטר להתישב בכתר עליון הק', שהוא בינה, שהארתו מעל כל האורות המאירים והכתרים והעטרות. כי כל המוחין שבעולמות, מן הבינה הם נמשכים. המשפילי לראות, היורד בספירותיו מכתר לכתר, דהיינו מקו ימן דבינה לימין של עצמו. מנזר לנזר, מקו שמאל דבינה לשמאל של עצמו. מהארה להארה, מקו אמצעי דבינה לקו אמצעי של עצמו. ממאור למאור ממלכות דבינה למלכות של עצמו. להשגיח בעליונים בשמים ובתחתונים בארץ. ז"ש, ד] ה' משמים השקיף על בני האדם וגו'.

    ג] (תהלים קיג)  ד] (תהלים יד)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest