דף הבית / קבלה ומדע / מציאות של היקום

מציאות של היקום

שאלה: קבוצת מדענים אמריקאים ידועים התאספה ב"מוזיאון האמריקאי להיסטוריה של הטבע" בניו יורק, לצורך דיון בנושאים הנשמעים דמיוניים. דובר בעיקר על היקום שלנו שנראה דמיוני. בשנים האחרונות, מדענים רבים החלו לשאול האם העולם הסובב אותנו אינו סך הכול תוצאה של הדמיה מורכבת, וכל מה שסביבנו מהווה נקודות בהולוגרמה קוסמית כלשהי?

תשובתי: עולמנו אינו הולוגרמה, אלא מערכת ייחודית של כוחות שניצבת בפנינו ומצטיירת על מסך שנמצא בתוכנו. מחוצה לי אין עולם, וכל מה שאני רואה סביבי נמצא בתוכי, גם אתה וגם כל השאר. קורה שאני משחק עם דמויות כלשהן שכביכול קיימות מחוצה לי, אך למעשה קיימת רק תכונה אחת, תכונת ההשפעה והאהבה המלאה, שנקראת "בורא". המקובלים מתארים אותה בצורה פשוטה מאוד, כמציאות אובייקטיבית. ואם תשאל: "ואני?", ״ואתה״ מרגיש אותו דבר ביחס אליי וכך כל אחד מאיתנו. אז ״אתה״ קיים? אתה קיים ביחס אליי, אני קיים ביחס אליך. אין זה פשוט להבנה, אנו עוד "נשחה" זמן רב בדמיון שלנו, אך שום דבר לא ישתנה עד שלא נתוודע לתמונת העולם האמיתית. בחכמת הקבלה נאמר, מה שיתגלה לכם, יתגלה לכם ולא לאף אחד אחר ורק כך זה יהיה.

שאלה: אם כן המדע לא יגלה את הבורא?

תשובתי: בינתיים אין לנו את התכונות התואמות כדי לקבוע ולתאר לעצמנו בצורה נכונה את הבריאה האמיתית. אפשר לומר, שזוהי "מטריצה" שבתוכה אנו חיים וזה אינו דמיון. בדומה למסך טלוויזיה שכוחות חשמליים יוצרים דימויים ותמונות שונות, אנו חיים במערכת של כוחות שמציירת בנו על המסך הפנימי שלנו, התרחשויות שלמעשה אינן קיימות. המדענים ייווכחו לגלות תפיסה זו כשלא יצליחו להוכיח את הנחותיהם, וכבר לא יתרמו מאומה לאנושות. המדע מוגבל מפני שהוא משיג הכול דרך חמשת החושים הגשמיים והארציים שלו. אנו חייבים להתעלות מעליהם ולרכוש חוש חדש המאפשר לנו לצאת "מחוץ לעצמנו" ולהתחיל להרגיש את הבריאה האמיתית שלא מעוותת על ידי התכונות האגואיסטיות שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest