דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מציאות על הכוונת של הבורא

מציאות על הכוונת של הבורא

laitman_2010-12-14_9711_us-70.jpg

ספר הזוהר, פרשת תרומה, אות ר': "…כמ"ש, הנותן בים דרך, שנותן דרך במלכות שנקראת ים, כדי להשקות ולהשלים הארת הלבנה, המלכות, בכל הצדדים, בימין ובשמאל, ולפתוח בה אורח, להאיר למטה. תיקון המפתחא שנקראת אורח. שזולתו לא הייתה יכולה להאיר".

שאלה: מדוע מלכות נקראת בשמות שונים: "ים", "ירח", וכולי? זה מבלבל…

תשובתי: למעשה הכל מתרחש במלכות. חוץ ממנה אין שום דבר. אנחנו מדברים על הכל, רק מתוך המלכות, כי אנחנו הרי נמצאים בה ולא יוצאים ממנה. מלכות, זה עולם. הכל ניתן לשייך אליה.

חוץ ממלכות, שום דבר אינו משתנה. בכך שהיא משתנה בתוכה, היא אומרת, שהשינויים מתרחשים בזעיר אנפין או באו"א, במדרגות העליונות. מדוע? מפני שעכשיו היא מעריכה אותם אחרת, וסבורה שהם משתנים.

נניח שהרכבתי משקפיים אחרות, ועכשיו אני רואה אחרת. אני אומר : "או! איזה גדול אתה!", זאת מפני שאני מסתכל דרך זכוכית מגדלת. אך אני לא מדבר על עצמי או על המשקפיים, אלא עליך. וזה מבלבל.

אין מה לעשות. כך זה נעשה בכוונה. כפי שמסביר בעל הסולם בחלק של "תפיסת המציאות", אם לא היינו רואים, שהמציאות נמצאת לפנינו, והיינו מרגישים אותה רק בתוכנו, לא היינו יכולים לחקור אותה. היינו עוסקים בחקר מוגבל מאוד של עצמנו, ללא אפשרות להשוות את זה עם העולם החיצוני.

הבורא בכוונה חתך את התפיסה היחידה שלנו לשני חלקים, כדי להראות לנו, עד כמה אנחנו לא ממוקדים. כאילו שאתה מסתכל על הכוונת, רואה שני צלבים, וצריך לקרבם זה עם זה, עד שתקבל אחד. אז אתה לבטח תפגע במטרה.

התפיסה שלנו שמחולקת לפנימית וחיצונית, דומה לשני צלבים על הכוונת, שאותם אנחנו צריכים לחבר יחד. אז הפנימי והחיצוני מתמזגים מבחינתי לאחד, ואני ללא ספק תופס את המטרה בצורתה האמיתית. עליי רק לשנות את התכונות הפנימיות שלי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הזה מדומה
חיים בהשתקפות הראי
כיצד לתקן את הראייה המקולקלת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest