דף הבית / המשבר ופתרונו / מציאות נגד קוסמות

מציאות נגד קוסמות

דעה: אנחנו התרגלנו להאמין ברציונליות של העולם. בזה שפתרונות אופטימליים יימצאו. ואלה שמנהלים אותנו בסופו של דבר ימצאו מוצא מהמצב.

אמונה בהתחלה עליונה, זה לא בהכרח תמונת עולם דתית. אנחנו מאמינים, שיד בלתי נראית של השוּק מביאה את הביקוש וההיצע לאיזון, שמוסדות מגֵנים על הדמוקרטיה ועל כלכלת השוק, אפילו שהמנגנון הזה אינו מובן לאנשים הפשוטים.

זה גם כן דומה לאמונה במגיה: אם ישנם מוסדות טובים, אז הכול בהכרח יסתדר. אבל אם המוסדות הם כל כך חזקים ועוצמתיים, אז למה במדינות מערב אירופה האבטלה עברה את ה-20%?

האבולוציה משערת שהטבע בדרך של ניפוי ימצא פתרון אופטימלי, יסדר הכול במקומו. אבל זה מתרחש בטבע, ולא בחברה האנושית! האם יש לנו זמן לחכות לשינויים איטיים בתוך עצמנו ובחברה, כאשר כמעט כל יום אנחנו מוצאים את עצמנו על סף משבר רציני?

תגובתי: בתנאים החדשים של עולם גלובלי אינטגרלי מקושר, אנחנו לא יכולים לחכות ולהתקדם קדימה שלא במודע. מפני שבשלב ההתפתחות הסופי הזה של הציביליזציה שלנו, אנחנו חייבים באופן מודע לעלות מעליה למימד חדש, לחוקים אלטרואיסטיים חדשים שלנו ושל החברה.

דווקא בזה שמשאירים את ההתפתחות שלנו ל"שמא", ל"אולי", אנחנו הופכים לדתיים שמאמינים בזרם החיים לפי תוכנית עליונה. ובזה שעוסקים בחינוך מחדש שלנו ושינוי החברה לאלטרואיסטית, אנחנו הופכים לא לדתיים, אלא כתופסי העולם באופן רציונלי.

ידיעות קודמות בנושא:
פיצול גלובלי: זמן לקבל החלטות
השלב הבא בהתפתחות האנושות
השכל ומנגנוני האבולוציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest