דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מציאות מתוך מכות של אור

מציאות מתוך מכות של אור

laitman_2009-05-27_8216_70.jpg

אנחנו מהווים בפני עצמנו רצון לקבל, שמרגיש את עצמו כקיים כשמקבל "דקירות" קטנות, מכות של האור עליו. המכות הקטנות האלה יוצרות בנו את תפיסת המציאות, בכך שמציירות לנו את תמונת המציאות, שבה אנחנו מרגישים את בני האדם הסובבים אותנו, את האוויר, את העולם ואת עצמנו. כל זה מופיע מהמכות הקטנות, שאותן הרצון לקבל שלנו מרגיש על עצמו, ואז הוא מקבל כזה רושם, כאילו שקיים הוא והמציאות הסובבת אותו.

אם הרצון לא היה מקבל את ה"דקירות" הקטנות האלה שמכות בו, אז הוא לא היה מרגיש לא את עצמו, לא את המציאות שלו ולא את הסביבה הסובבת. כך הוא קיים. ואין יותר שום דבר חוץ מזה: הרצון לקבל שמקבל מכות קטנות מהאור. את המכות הקטנטנות ביותר האור מבצע בתוך הרצון לקבל, ללא כל תגובה הכרתית מצידו, וזה המצב שלנו. אם הרצון כבר מסוגל לפתח תגובה על האור העליון, כלומר מתחיל להרגיש בצורה רגישה יותר את המכות האלה, מגדיל את הרגישות שלו אליהן, אינו רוצה לקבל אותן, מתנגד, מתכוון באיזושהי צורה לדחות את האור חזרה, להגיב במכת נגד, זה נקרא "מסך".

ואז בזכות ההתנגדויות שלי, הפעולות נגד וההתנגשויות, אני מתחיל להכיר מי עושה לי את זה, בשביל מה, מה הוא רוצה ממני, מה אני יכול להשיג בזה. בזה מסתכמת כל העבודה שלנו: רצון לקבל ומכות, התנגשויות עם האור.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אין טעויות, ישנם גילויים!
אור, שלמעשה אינו בר השגה
חומר שנרקם על ידי האור מהרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest