דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מציאות אובייקטיבית או טעות כללית

מציאות אובייקטיבית או טעות כללית

שאלה: במחקרים מדעיים משתדלים לשלול בצורה מקסימלית את ההשפעה של הגורם האנושי על תוצאות הניסויים. למה חכמת הקבלה, להיפך, מכניסה את האדם במרכז המחקר ומעבירה הכול דרכו?

תשובתי: זה ברור, שהכול תלוי בתפיסתו של האדם, אבל אנחנו כל הזמן שוכחים זאת. אנחנו מבינים, שההרגשות שלנו, זה כל מה שיש לנו. אבל מבלבלת אותנו העובדה, שהסובבים רואים את אותו העולם, כולם מסכימים עם התמונה הזאת, ולכן נדמה לנו שהיא כביכול אינה תלויה בהרגשות שלנו.

וכאן מסתתרת הטעות. נדמה לנו, שאם שבעה מיליארד אנשים רואים את אותו הדבר, אז זו תמונה אובייקטיבית. אבל נניח, שכולנו מסתכלים על אובייקט שטס באוויר ואומרים שהגודל שלו הוא שני מטר. כולם מודדים ומסכימים עם זה. אחר כך הוא מתקרב, וכולם רואים שהוא בגודל של שני קילומטר. אבל לפני כן כולנו מדדנו והסכמנו על שני מטר, בכך שהחלטנו שזו האמת.

אנחנו תופסים את תמונת העולם כאמיתית, ולא יחסית, בזה שמתבססים רק על הדעה הכללית. אנחנו לא מוסיפים שהיא קיימת רק ביחס לחושים שלנו, אבל זוהי תוספת חשובה ביותר. למרות שבעולם שלנו אין בה צורך בכלל, אלא רק אם אנחנו רוצים לחקור את המציאות האובייקטיבית האמיתית מחוצה לו.

בעולם שלנו מציאות אובייקטיבית, זה מה שחושב הרוב.

מתוך התוכנית "מפגש העולמות",  12.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כל היקום בתוך האדם
חכמת הקבלה ומדעים גשמיים
האם מציאותנו אובייקטיבית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest