דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפרסומת, לערכים אמיתיים

מפרסומת, לערכים אמיתיים

פעם, לבעל מלאכה היה מספיק שלט פרסומת מעל למקום שבו הוא עבד. אנשים יכלו לקבל את השירות הנדרש בהתאם לרשימת הכתובות בעיר. ואילו היום מחייבים אותנו לקבלם בכוח, בכך שמעלים את ערכם מאפס ועד לרמת הכרחיות.

היום החברה מסודרת כך, שאנחנו נספק את הצרכים שלנו במוצרים הכרחיים וכל שאר הצריכה מנופחת בצורה מלאכותית. גישה כזאת היא לא חכמה ולא נכונה, אבל היא מוגשת לנו באמצעות פרסומת, שההשקעה בה מגיעה ל- 50% ויותר ממחיר התוצרת.

לדוגמה, לא מזמן ראיתי ערוץ טלוויזיה לכלבים. לא פלא, אם חיות מחמד שיושבות מול הטלוויזיה, יתחילו כמו ילדים לדרוש מבעליהן את המוצרים שמפורסמים עבורן.

אם נדבר ברצינות, אז האנושות שקועה בדיכאון תחת השפעת המשבר הכללי. לכן לפרסומת נהייה יותר ויותר קשה. האדם מאוכזב, הוא לא רוצה כלום. מציעים לו כל מיני מטעמים, אבל הוא לא מרגיש את הטעם ולכן לא רוצה שום דבר.

מגמה כזאת מחריפה את המשבר הכלכלי הכללי, ובינתיים אנחנו רואים שהעולם נמצא בשפל המדרגה. כמובן, שהמשבר אינו מתגלה בכל מקום, אלא בעיקר במדינות המפותחות. ואילו שם, איפה שמורגש מחסור במוצרים הכרחיים, המצב שונה.

לכן היזמים מעבירים את המשאבים שלהם למדינות הלא מפותחות, בכך שמכינים שוק מכירות למוצרים שלהם. הפרסומת עוזרת להם לחנך עבור עצמם צרכנים, אבל לא לזמן רב.

כעבור מספר שנים אנחנו נראה שהעולם נהייה שבע והתאכזב מכל מה שלא נכנס בתחום של דברים הכרחיים. כבר עכשיו אנחנו רואים, שפוחת ערכם של כל הדברים שאין לנו צורך בהם.

אם אדם מרגיש שחסר לו משהו, אבל לא יודע מה בדיוק, אז הוא מסתפק באותם המוצרים שהכרחיים לקיום. ולמען שאר הדברים הוא לא רוצה לעמול. לכן הפרסומת חווה משבר.

אבל צריכים להבין, שהפרסומת מהווה כלי תקשורת. הייתי אומר, שזה הנשק של אמצעי התקשורת, מכשירי קשר בין בני אדם. עכשיו הם משפיעים על אדם בודד, מפני שעדיין לא הבינו את ייעודם.

אבל אם בשלב כלשהו הם ישימו לב לעבודה העיקרית שלהם (יצירת קשר בין בני אדם), אז השפעתם תהיה חינוכית, זו תהיה פרסומת של ערכים אמיתיים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 140, 10.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
פרסומת, צריכה ואבטלה…
מעידן של צריכה לעידן של מודעות
משום מה לא בא לי על כלום…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest