דף הבית / כלכלה / כסף / מפלצות מאיימות על אירופה

מפלצות מאיימות על אירופה

דעתו של מריו סוארש, נשיא פורטוגל לשעבר: "האיחוד האירופי חווה עכשיו משבר קשה ביותר. השווקים מבולבלים לגמרי ומנוהלים על ידי "מפלצות". אף אחד לא יודע מהיכן הן באו ומה הן מנסות להשיג. הן רוצות כסף, רוצות להחליש את האירו, לערער את הכלכלה של מדינות כמו יוון, אירלנד, פורטוגל ואחרות. וזה מאוד מסוכן, כשלאירופה חסר האיחוד. אם המדינות שיש להן כסף חושבות שהן יכולות לשלוט על שאר אירופה ולעצב אותה מחדש בסגנון גרמני, הן טועות ובגדול.

אם העניינים יתפתחו באותו הכיוון, האנשים יתחילו לפעול: העם ימרוד. אנו עלולים להיות עדים להתקוממויות עממיות גדולות בתוך אירופה. אירופה היא מקום לדו-שיח, לרווחה חברתית ולכבוד הדדי".

תגובתי: מה שיציל אותנו הוא רק ההכרה בכך שאנחנו נמצאים בעולם חדש, אינטגרלי, שבו אנחנו קשורים לחלוטין זה לזה, ולכן אנחנו חייבים לקחת בחשבון שכולנו חלקים של גוף אחד שלם, ולהתייחס לכולם כמו לקרובי משפחה. בעל הסולם כתב עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת, שכל העולם הוא משפחה אחת, ואם לא נתחיל להתייחס אליו כך, נביא את עצמנו ב-10-15 השנים הקרובות למלחמת עולם, וכך קרה.

היום אותו המצב בדיוק חוזר על עצמו. רק שהזמנים התקצרו, ומלחמת עולם עלולה לפרוץ תוך חודשים ספורים. נוכל למנוע אותה רק אם נשנה את מגמת העולם – לקשר הדדי, להכרת הצורך לעלות מעל הפרוטקציוניזם, מעל האגואיזם הפרטי, לחשוב כפי שחושבים במשפחה, על כולם, ולהתחיל לפתור את הבעיות מהקשות ביותר אל הקלות יותר. כמו במשפחה: קודם חושבים על הילדים, על החולים, ורק לאחר מכן על מי שיכול לחכות עם פיתרון הבעיות שלו.

ברגע שנשנה את הגישה שלנו, נרגיש מייד יחס אחר אלינו מצד הטבע, מפני שנהפוך להיות דומים לו (בהומיאוסטזיס, באיזון, בהרמוניה), וכל הפעולות שלנו בכיוון הזה יביאו לשפע! בואו נלמד מהטבע!
ידיעות קודמות בנושא:
החיבור האגואיסטי כבר אינו יעיל
מי מרוויח מהשוק האירופי המשותף?
אף אחד לא רוצה לשלם על הסחורה (בשוק האירופי)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest