דף הבית / המשבר ופתרונו / מערכת יחסים חדשה תשבור את הקשרים בין הפוליטיקאים והטייקונים

מערכת יחסים חדשה תשבור את הקשרים בין הפוליטיקאים והטייקונים

דעה (דני רודריק, כלכלן, פרופסור, אוניברסיטת הרווארד): היו זמנים שאנחנו, הכלכלנים, לא היינו נוגעים בפוליטיקה, חשבנו שהמטרה העיקרית של העבודה שלנו היא הסברה על המנגנונים של כלכלת השוק, הצענו אפשרויות להשגת יעדים כלכליים.

כשהתעייפנו מהעובדה שמתעלמים מחלק גדול של ההמלצות שלנו, התחלנו לנתח את ההתנהגות של הפוליטיקאים והפקידים, מפני שהמערכות הפוליטיות הפכו להיות שטח בשוק, שבו מתרחש מסחר של קולות, הצבעות, ומסחר של השפעה פוליטית לצורך חיפוש הרווח הכלכלי.

בעקבות זה אנחנו נאלצים להפנות את תשומת הלב למעגלים פוליטיים משפיעים עם זכויות ואינטרסים מיוחדים. הרבה מגזרי תעשייה סגורים לתחרות אמיתית משום שלפוליטיקאים יש תלות כספית בבעלים של המגזרים האלה. הממשלות יוצרות מכשולים למסחר הבינלאומי משום שהמוטבים של הפרוטקציוניזם (חסות) המסחרי הם מיוחדים ויש להם השפעה פוליטית, ולמרות זאת, הצרכנים מנותקים ולא מאורגנים ביניהם.

האליטה הפוליטית מתנגדת לרפורמות שמעודדות התפתחות וצמיחה כלכלית מפני שההתפתחות והצמיחה יכולות לאיים על שליטתם. מתרחשים משברים כלכליים מפני שהבנקים לא נותנים לפוליטיקאים לקבוע חוקים שאוסרים לקחת סיכונים מופרזים על חשבון האזרחים.

כיוון שההתנהגות של הפוליטיקאים נקבעת על ידי האינטרסים של מעמד בעלי זכות היתר שהם שייכים לו, אז ההמלצות של הכלכלנים להוליך רפורמות לא יישמעו אף פעם.

הערה: למרבה המזל, בעידן של קריסת הכלכלה הקודמת האגואיסטית, לא יישאר ממנה כלום, אז אין צורך לנסות לגלות את כל הסודות והקשרים של החמולות, האליטות ולתמרן כיצד לעבוד איתם. המשבר ינקה את הכול! מה שיישאר מהאנשים, ובכלל מהעולם, יקבל את הצורה החדשה שלו, והיא – מילוי הכרחי חומרי ומילוי אין סופי בגילוי של משמעות החיים. אפשר להגיע למצב הזה בעזרת חינוך, זאת אומרת, בשינוי האדם. במטרה לרכך את הנחיתה של העולם לתנאים החדשים אנחנו חייבים לבחון את החינוך האינטגרלי שמציעה חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
כלכלה חדשה
מתי הפוליטיקאים יתעוררו סוף סוף?
המעמד השולט הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest