דף הבית / חינוך, ילדים / מערכת החיסון של החברה האינטגרלית

מערכת החיסון של החברה האינטגרלית

שאלה: ידוע, שבאורגניזם האנושי מערכת החיסון חוסמת ומשמידה תאים זקנים, פגועים, אבל שעדיין חיים. אם נעביר ישירות את ההקבלה הזאת לחברה האינטגרלית, האם יוצא, שהמערכת הזאת צריכה לסלק מתוך אזור של קיום עצמי אנשים זקנים וחולים?

תשובתי: לא. העניין הוא, שכאן דרושה מערכת בירור של המועיל והמזיק. אבל בטבע אין שום דבר מזיק. זה מתגלה רק כלפינו, מפני שאנחנו לא יודעים איך ומה ליישם בצורה נכונה. בטבע שום דבר לא מושמד. כל מה שהטבע מפתח, הוא מפתח מכוח ההכרחיות, לכן, אותו הדבר צריך להיות גם בחברה האנושית. כלומר, כל מה שאנחנו נראה כגורמים שליליים ועיקשים, שנשארים מחוץ להצלחה שלנו בהשכלה והחינוך האינטגרליים, זה מפני שלא השקענו את המאמצים הנכונים.

בהתבסס על הדוגמאות האלה, אנחנו רק נלמד לשכלל את מערכת ההשכלה והחינוך ובאופן כזה להתקדם. אנחנו נהיה אסירי תודה לכל הגילויים של החסרונות שלנו, מפני שהם כל הזמן יאלצו אותנו לפתח את השיטה הזאת הלאה, ויהפכו לאותו הבסיס שעליו היא תתפתח.

אני סבור, שההתגלות של התכונות השליליות מועילה במידה זהה, כמו של התכונות החיוביות. זהו המשוב השלילי שמתקן את הכיוון לעבר המטרה הסופית.

שאלה: יוצא, שהעברה ישירה של מודל (דגם) האורגניזם האנושי, או של מה שאנחנו רואים בטבע, והניסיון ליישם את זה ללא הסבר של הסיבות האמיתיות מדוע בטבע נעשה דווקא כך, מביא לבעיות גדולות.

תשובתי: לא. כאן זה נעשה על הדוגמה של גוף חי סגור, כאשר אנחנו נמצאים בכזה מצב, שבו אנחנו צריכים לשמור עימו על איזון. ולשם כך אנחנו חייבים למיין, לברר ולנתח את אותם האלמנטים או התכונות, שמקבלים מבחוץ, ואת מה שנחוץ לנו.

כי אנחנו הרי מבינים, שכמה שלא ננסה לבלוע מהסביבה שסביבנו רק את המועיל, יחד עם זה, לתוך האורגניזם נכנס עוד הרבה מזיק. המזיק הזה צריך להיות מופרש באיזו שהיא צורה, נאסף ומפונה מהאורגניזם. בכך עוסקות המערכות הפיזיולוגיות שלנו. כך גם ברמה השכלית. ומערכת החיסון כאילו עומדת על הסף ומשמידה את כל מה שחודר פנימה שהוא לא ידידותי כלפי האורגניזם.

אני חושב שזה מהווה אחד מאותם החלקים, שצריכים ליצור כזאת חברה כל עוד זה קיים באורגניזם לא סופי. אם חלק כלשהו מכל האנושות יעבוד על זה, אז ודאי שהוא צריך לשים סביבו איזה שהם גבולות, מחסומים, שדרכם זרים פשוט לא יוכלו להשפיע עליו. כלומר בשונה משאר האנושות, האנשים האלה יצטרכו כבר לחיות לפי חוקים, חוקות, יחסים חברתיים ומשפחתיים אחרים, שאותם הם מקבלים בהתאם לדרגה הרוחנית שלהם, ההתפתחות האלטרואיסטית.

ודאי שהם כאורגניזם בריא, צריכים להגן על עצמם מהשפעה חיצונית רעה. דווקא כאן צריכה להיות מערכת חיסונית שמתריעה, שאם בתוך החברה תתחיל להיות מורגשת השפעה רעה, זה צריך להיות מופרש ומושמד.

מתוך שיחה עם ולדימר קרסנוב על עולם אינטגרלי ונוסחה לחברה אינטגרלית, 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ברוכים הבאים לחברה האינטגרלית
ללא צנזורה אין חינוך
סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – השפעת הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest