דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מערכת הגנה מהאור העליון

מערכת הגנה מהאור העליון

שאלה: עד כמה חשוב לחלק את התענוג שמתקבל מהבורא למנות? הרי אין זה סוד שגם אם נמצאים זמן רב תחת השמש אז אפשר להישרף ולא להשתזף.

תשובתי: תחילה אנחנו צריכים להכין את הרצון שלנו למגע נכון, בהתאם לזה תחילה עלינו לדחות מעצמנו כל תענוג, לעשות עליו צמצום, לא לאפשר לו להיכנס לתוכנו. אחר כך חייבים לבנות "מסך" שמחזיר את התענוג חזרה ורק לאחר מכן ניתן לבוא עימו במגע ולהתחיל לקבל בהדרגה מנות קצובות של תענוג שנקראות נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה וכולי.

הכול מגיע בהדרגה, באותה מידה שבה אנחנו בונים בתוכנו התנגדות שנקראת "מסך", אנחנו יכולים לגלות את התענוג שנמצא בינינו. מעלינו נמצאת מערכת שמאפשרת לאור עליון להגיע אלינו רק באותו נפח שעליו קיימת אצלנו מערכת הגנה מסוימת ממנו שנקראת "מסך".

שאלה: כיצד המוח והעצבים של מקובל עומדים בפני הרגשת תענוג שגדול פי מיליוני פעמים מאשר תענוג של אדם רגיל? זה לא משתקף מבחינה נפשית?

תשובתי: זה לא משתקף מבחינה נפשית מפני שקיימת מערכת שמגנה על הכול ובשום אופן לא נותנת לאדם להיפגע מהאור העליון. מה שמכונה "פולסא דנורא", זה בסך הכול "הפחדות", לכן אל תדאג, שום דבר לא יקרה, אף אחד עוד לא ניזוק מחכמת הקבלה. רק השונאים שלה מפיצים בכוונה שמועות מסוג זה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.8.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest