דף הבית / חינוך, ילדים / מעמידים את החברה על מסילה חדשה

מעמידים את החברה על מסילה חדשה

Laitman_2011-02-03_4456_w.jpg

בטבע קיימים שני כוחות: כוח הקבלה, האגו שלנו, וכוח ההשפעה. בעיקרון, הם אלה שיוצרים את החיים. ככל שהשילוב ביניהם הוא יותר הרמוני, ככל שהם מתחברים ביניהם בצורה נכונה ומתאזנים ביניהם, כך החיים שלנו הם יותר טובים, רגועים, מתקדמים ונכונים.

והנה, היום כוח הקבלה, כוח האגו שלנו מפסיק לעבוד. כתוצאה מזה, בכל תחומי החיים אנחנו מרגישים ייאוש, הופכים להיות אדישים לכול ממש.

וכאן, מתוך מחקרים מדעיים יותר ויותר בבירור מתגלה הפתרון: להחליף את חומר הדלק, לשים מנוע חדש שיעבוד בעזרת הכוח השני, כוח ההשפעה. שדווקא הוא יתעלה בעינינו, כדי להוביל ולדחוף אותנו קדימה. ואילו כוח הקבלה יהיה משני, כוח עזר.

בזמנו החברה האנושית עלתה מהרצון הפשוט לקבל לרצון להשפיע על מנת לקבל. הודות לכך אנחנו פיתחנו השכלה, תרבות ובמיוחד מסחר ותעשייה. בתורה העיקרון הזה מנוסח כך: "לכו ותתפרנסו זה מזה". אני נותן למישהו אחר והוא נותן לי, וכל אחד מרוויח יותר ויותר. באופן כזה, כוח ההשפעה שימש עד עכשיו כאמצעי לקבל יותר.

אבל עכשיו, ככל הנראה, אנחנו עוברים לפרדיגמה אחרת. כוח ההשפעה כבר יהפוך עבורנו ליסוד של החיים ולא ישמש כאמצעי, בעוד שכוח הקבלה להיפך, יהפוך לאמצעי. מקודם אנחנו קיבלנו על מנת לקבל או שנתנו על מנת לקבל, ועכשיו אנחנו עוברים למגמה חדשה, ליחסים חדשים, לקשר חדש בינינו, למצב של להשפיע על מנת להשפיע ולקבל על מנת להשפיע. אנחנו פשוט מחליפים את התפקידים של שני כוחות הטבע: הראשי והמשני.

בהתאם לזה, אנחנו צריכים ליצור מנוע חדש שיעבוד על כוח ההשפעה. למנוע הזה תהפוך החברה האנושית. היא תצטרך לדאוג לשינוי של כל אדם וכל חברה בכללותה. לשם כך לא צריך לשנות את התעשייה והמדע, אלא צריך דווקא לשנות את האדם, את היחסים ההדדיים בינינו. ואז הכול יסתדר.

כדי לשנות את האדם, אנחנו קודם כל צריכים לתת לו השכלה חדשה, להסביר מי אנחנו, איך התקדמה ההתפתחות שלנו בעשרות אלפי השנים שעברו, איך אנחנו צריכים להתפתח עכשיו, באמצעות מה מתממשים השינויים, מה הם בדיוק השינויים ואיך הם יקיפו בכללות את כולם וכל אחד אישית, בקנה מידה אזורי, מדיני וגלובלי של כל הציביליזציה. ההשכלה הזאת תתבסס על מחקרים של המון מדענים וחוקרי הטבע, הסובב והאנושי.

חוץ מזה, אנחנו צריכים גם לפתח את תחום החינוך. צריך להבין, באמצעות מה אנחנו נשתנה, איך נגיע לכך שכוח ההשפעה ולא כוח הקבלה ישרה בנו וידחוף אותנו קדימה. איך אפשר ליישם את השינויים האלה באדם ובחברה? בעזרת אילו אמצעים? באיזה סדר? איך להקיף בצורה נכונה את הילדים, המבוגרים, הנשים והגברים, בכך שמתחשבים בשינויי המנטליות, הדתות, המסורות וכדומה. לפנינו עבודה רבה.

לא במקרה אנשים נפרדים היום מעבודה קשה וחסרת תועלת. הם משתחררים לעבודה חדשה, אמיתית, לשינוי של החברה האנושית. כמובן, שאנחנו לא נעמיס את כל הדאגות שלנו על 10% שעובדים, בדומה לאיך שזה מתרחש אצל הנמלים והדבורים, שמתחלקות ל"קסטות" ברורות לחלוטין.

לא, ככל הנראה, אנחנו נחלק בין כולם את העבודה שדרושה לקיום נורמלי. כולנו נעבוד שעה או שעתיים ביום, ויכול להיות שלא כל יום. העבודה הזאת דרושה כדי לשמור על חיי החברה בצורה הגיונית ובריאה, כאשר כל אחד מקבל בכבוד את מה שמגיע לו לקיום הגוף והמשפחה. ובמשך כל שאר השעות, אנחנו נצטרך לעסוק בשינוי של עצמנו, של כולם ושל כל אחד.

כך אנחנו נגיע לחינוך חדש, לתרבות חדשה, לתוכן חדש של כלי התקשורת, לתעשייה חדשה של חומרי אודיו ווידיאו, לסרטים ולטלוויזיה חדשים, למוזיקה חדשה, לספרים ועיתונים חדשים. כל זה יתמלא בחומר עזר, שמסייע לשינויים באדם ובחברה. כי זהו בעיקרון התפקיד הראשוני שלנו: היום חשוב יותר מכול, לשנות את האדם ולהסדיר את החיים.

במטרה זו, אנחנו כבר ניגשנו ליצירת סדרה של ספרים, וכמו כן לכל מיני סוגי תכני מדיה: קליפים, קטעי וידאו, סרטים, כל מיני סוגי חומרים לילדים ולמבוגרים. תכליתם היא לקרב את האדם לאותם השינויים שאותם הוא יצטרך לעבור.

מתוך שיחה מס' 20 על החיים החדשים, 28.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כאשר המנוע "מתעטש"
אדם חדש לעידן חדש
נקודת מפנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest