דף הבית / חינוך, ילדים / מעמד חדש יפוצץ את העולם

מעמד חדש יפוצץ את העולם

ידיעה מהתקשורת: בתחילת המאה ה- 20 היה נדמה, שמעמד הפועלים הופך לרוב, והוא יעלה לשלטון בהצבעה דמוקרטית. מדינות אירופה הכריזו על עצמן כסוציאליות, כלומר, הכירו בהתחייבויות שלהן כלפי האזרחים, להגן עליהם מפני אבטלה, מחלות וזקנה.

אבל הבעיות הכלכליות שהופיעו בשנות 1970 ואילך, דחפו את האליטות של המערב לבחון מחדש את הפוליטיקה הכלכלית והסוציאלית. הקפיטליזם הניאו-ליברלי המודרני מוליד מעמד חדש של אנשים משוללי זכויות אזרח ונטולי כל זכויות סוציאליות. המדינה הסוציאלית נוחלת כישלון.

האגו של מעמד הביניים התפתה על ידי ההבטחות של הניאו-ליבראלים להוריד את המיסים, להפריט את הדיור, השתתפות בהפרטה של רכוש המדינה. הסוציאליסטים רצו להפוך להיות בעלי נכסים. והאוטופיה הזאת התבררה ככזאת, שלא עומדת בהתחייבותה, כמו הקומוניסטית.

הגלובליזציה פתחה את כלכלת השוק, סין והודו עם משאבים בלתי מוגבלים של כוח עבודה זול. הכלכלה הפכה לבלתי נשלטת.

זה הוליד במדינות המפותחות מעמד חדש, שנקרא "The Precariat" (מעמד ביניים מסוכן), שמתאפיין בחוסר ביטחון תעסוקתי, חוסר פנסיה, חוסר דמי אבטלה וביטוח בריאות, הגבלת זכויות אזרח, זכויות פוליטיות וכלכליות. מספרם של אנשים כאלה הולך וגדל יותר ויותר.

בינתיים, הפעולות שלהם מסתכמות לעיתים קרובות בהפרות סדר ופוגרומים.

תגובתי: העתיד מצטמצם למהפכות ומלחמות, או להשוואה הגיונית הדרגתית של רווחה של כל שכבות האוכלוסייה, שזה אפשרי רק על ידי חינוך חובה כולל של כל האזרחים במסגרת של שיטת החינוך וההשכלה האינטגרלית.

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמת המעמדות מעצבת את העולם החדש
המלך עירום
הדור האחרון של "מעמד הביניים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest