דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מעל לכל הדתות של העולם

מעל לכל הדתות של העולם

שאלה: מדוע דתיים לומדי תורה, תוקפים את לומדי הקבלה?

תשובתי: זה טבעי לחלוטין שאנשים לא מרוצים מזה שאנחנו מגלים את חכמת הקבלה מפני שהיא מבטלת את הצורך במדעים אחרים, בתרבויות כמו שירה וסיפורת, בלט ומוזיקה, חכמת הקבלה מבטלת את הכול. השגת הבורא תקנה לאדם תחושת הרמוניה עליונה, שתמלא אותו באופן מוחלט, כל הנישות הפנימיות והכמוסות של הנשמה יתחילו להתמלא באור העליון, בתענוג הכי טבעי והכי מושלם. דווקא מהסיבה הזאת, העוסקים בכל מיני תחומים של מדע ואמנות, מיד מוחים כנגד חכמת הקבלה, כיוון שיוצא מזה שהעוסקים בה לוקחים מהם את פרנסתם.

באופן דומה, גם לדתיים לא יישאר דבר, מפני שחכמת הקבלה היא שיטה העוסקת בצורה מאוד ישירה בכלל הגדול ביותר, כפי שנאמר במקורותינו ובתורה "ואהבת לרעך כמוך". השאלה היא האם אנשי הדת, מבצעים בצורה נכונה את הכלל הזה ומתקיימים מתוך האהבה שלהם כלפי הזולת.

כל הדתות שונאות ומשמידות זו את זו. לאורך אלפי שנים הן הורגות בני אדם בשמו של א-לוהים. ברור שזה אינו יחס נכון בין בני האדם, מצוות א-לוהים היא רק אחת -"ואהבת לרעך", זה מה שדורש הכוח העליון מכולם ואותה צריך לקיים. אך מאחר והדתות הן תולדה של האגו, הן עוסקות בכל מה שרק אפשר, רק לא ביחסים טובים זה כלפי זה. להפך, הן מסיתות את האנשים זה כנגד זה. היום לאדם מן השורה קשה להבין זאת, אך מהרגע שהוא מתחיל להשיג את המציאות העליונה, הוא מבין עד כמה עמוק הוא שקוע בתוך השנאה ועד כמה התרגל להחשיב אותה כמובן מאליו.

כל הדתות צמחו כתוצאה מנפילתם של היהודים מדרגת "ואהבת לרעך כמוך" לשנאה הדדית ומתוכה, לפני 2000 שנה, לאחר חורבן בית המקדש, הופיעה היהדות המודרנית ואחר כך ממנה נוצרה הנצרות ובשלב מאוחר יותר, במאות 7-6 לספירה, נוצרה דת האיסלאם והן קיימות כך עד לזמנינו, כל אחת בתוך המעגל הנפרד שלה, מנוגדות והפוכות זו מזו.

עכשיו הגיע הזמן שגם היהודים, גם הנוצרים וגם המוסלמים, יתעלו מעל לכל הדתות ויתאחדו לדת היחידה בעולם, שתתקיים תחת מצוות "ואהבת לרעך כמוך", כפי שכותב בעל הסולם.

שאלה: האם לנציגי הדתות יש בזה בחירה חופשית?

תשובתי: לא, זה נקבע על ידי תוכנית ההתפתחות של הטבע העליון. עד שחכמת הקבלה לא תתגלה במלואה, כל הדתות יתנגדו לה. רק לאחר גילויה הסופי, לא תיוותר להם ברירה, אלא להסכים עם חכמת הקבלה ולהיכלל בתוכה.

שאלה: כיצד הדתות מתייחסות למטרת הבריאה?

תשובתי: הדתות נחוצות לגילוי מטרת הבריאה, כדי שהאדם יוכל להבין את חכמת הקבלה, מתוך ההשתקפות ההפוכה לה. הדתות מפתחות את האדם ומביאות אותו למצב בו הוא מתחיל להרגיש, לראות ולהבין שלא במקרה הוא נמצא במישור של העולם הזה. קשה לתאר מאיזו נקודה נמוכה מתפתחים בני האדם וכדי לפתח את האנושות עד לדרגה של השגת הטבע העליון, דרושים הרבה מאוד כלים כמו דתות, אמונות, פילוסופיה, מוזיקה, תרבות, מדע, כל מה שרק אפשר, העיקר שהאנושות תהיה במצב שתוכל להרגיש מה נותנת לה חכמת הקבלה.

שאלה: כלומר אתה לא נגד יצירתיות, ספרות וכדומה?

תשובתי: בשום אופן לא, כל זה מפתח את האנשים, כולל הדתות. הן ניתנו בכוונה כדי לפתח את האנושות ולהכין אותה להכרת המערכת הרוחנית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 15.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest