דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מעל לחומר של האגואיזם

מעל לחומר של האגואיזם

laitman_2009-07_0229_70.jpg

בעלייה מעל לאגואיזם מסתתר גילוי מפליא: אנחנו מתחילים לגלות, שלמעשה כל העולמות נמצאים בנו, ולא מחוץ לנו. וזה הגיוני, מפני שלמעשה איני יודע, מה יש שָם בחוץ. האדם תופס רק את מה שנכנס לתוך החושים שלו ודרך מערכת העצבים מגיע למוח, שמעבד את ה"תמונה" הסופית. כך אנחנו מרגישים את העולם. מספיק לחתוך עצב, כדי שחלק מסוים מהמציאות יפסיק להיות מורגש על ידינו.

וכשהאדם עולה מעל עצמו הוא רואה, שתפיסתו בכלל לא נמצאת מבחוץ, אלא תלויה לחלוטין בחושים שלו, ברצון, במחשבה, ברגש ובשׂכל. לכן, בכך שאנחנו יודעים כיצד לשנות את הפרמטרים האלה, אנחנו יכולים להרחיב את התפיסה שלנו ולהתעלות מעל ההגבלות של חמשת החושים.

מכאן נובע השֵם "חכמת הקבלה", שבאופן מילולי משמעותו: "קבלה". בעזרתה האדם יוצא בהדרגה מהחושים הגשמיים של הגוף הבהמי שלו ומרחיב את הרגשתו עד אין סוף. יחד עם החיים בעולם שלנו, הוא מתקדם עד לכזו דרגה, שהוא כבר לא מזהה את עצמו עם הגוף הגשמי, מאחר ורואה מעליו מציאות הרבה יותר גדולה.

עכשיו הוא כבר לא מתנה את החיים שלו בתפיסה של חמשת חושיו. ואפילו כשהגוף מת, האדם נשאר במציאות שרכש מעל לגופו. הוא לא מרגיש היעלמות מפני שהמימד החדש חדר לתוך תפיסתו עוד לפני שהגוף הגשמי מת.

באופן כזה האדם חי בשתי רמות: במדרגה הגשמית, כמו כולנו, ובמדרגה "חוץ גופית", שמתעלה מעל לאגואיזם.

מתוך הרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מגלים קשר בין הדברים
חכמת ההכרה העצמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest