דף הבית / אהבה / מעכשיו החשבון הוא רק על אהבה

מעכשיו החשבון הוא רק על אהבה

שאלה: על ידי איזו פעולה הנברא יכול לבטל את הבושה שלו בפני הבורא?

תשובתי: זה אותם התיקונים שאנחנו מבצעים בעולמות "בי"ע", כשאנחנו מעלים אותם ל"אצילות". "אצילות", פירושו "אצלו", זה המקום לאהבת הבורא, והעולמות "בריאה", "יצירה", "עשיה", זה המקום לקיום הנבראים.

כל הבירורים של התוצאות מהשבירה, זה בירור האהבה. ללא השבירה לא היינו יכולים להבין את האהבה הזאת. זה הפך לאפשרי רק מפני שהשבירה גילתה את השנאה, את הרצונות השבורים שבגללם אנחנו לא יכולים להסתדר עם הבורא. ואנחנו בכל זאת, ב"אמונה למעלה מהדעת" רוצים לענות על אהבתו בהדדיות.

תאר לעצמך שאני מוכן לשלם כל מה שיש לי, העיקר להביע לך את אהבתי בתשובה לאהבתך אליי. אני רוצה שבינינו לא יהיו חשבונות של מקח וממכר: "אתה לי, אני לך", אלא רק אהבה הדדית, שהיא למעלה מכל רווח. זה נקרא "זיווג" שלם.

מהסיבה הזו התרחשה התפשטות העולמות מלמעלה למטה, ואנחנו עולים מלמטה למעלה. למעשה, בעולמות העליונים אין מעלה ומטה. "מלמעלה למטה", פירושו, הכנה וזיווגים מכאניים שבהם משתתף "מסך", "אור חוזר", "זיווג דהכאה". אך מ"למטה למעלה" עושים חשבון רק על אהבה, ולא על כמות ואיכות האור, כלומר לא על המילוי אלא על הנגזרת ממנו, מה שאני מקבל מעבר לכל המתנות.

העבודה היחידה שעלינו לעשות היא, לבנות בנו את ההרגשה של אהבה לבורא. ואנחנו מגלים בכל הרצונות שלנו את ההיפך הגמור מהאהבה, כלומר שנאה. אך זה כבר גילוי האהבה, הרי אנחנו מגלים את ההופכיות שלה. זהו כבר הישג עצום.

השבירה נתנה לנו אפשרות להבין מהי אהבה! אדם שלא עבר שבירה לא יודע לאהוב, לא יודע לשנוא, בכלל לא מרגיש כלום. והשבירה מביאה אותנו למצב חד מאוד, היא מחייבת לעשות בירורים מדויקים מאוד בנוגע לאהבה. אנחנו לא מודדים את החום, את לחץ הדם, כמה קילוגרמים של אור יש ומהו גודל הכלי, אנחנו מודדים רק את האהבה, שתלויה בתנאים מסוימים או לא תלויה בכלום.

לתוצאות כאלו הביאה השבירה, כשהיא נתנה לנו אפשרויות מדהימות. מכאן נעשה ברור מדוע היו חייבים את השתלשלות העולמות מלמעלה למטה עד לעולם הזה.

מתוך שיעור לפי "תלמוד עשר הספירות", 17.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך
בושה שלא נותנת לחזור לאין סוף
מיזוג הניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest