דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעבר לסדר עולמי אלטרואיסטי

מעבר לסדר עולמי אלטרואיסטי

שאלה: איך אתה רואה את המעבר לסדר עולמי אלטרואיסטי חדש?

תשובתי: העולם אינו יכול להגיע בעצמו, בדרך חלקה, למצב, שבו הוא יתחיל להפחית את הייצור של הסחורות, הצריכה, השירותים, עד לגבול הסביר. מפני שאז הכלכלה פשוט תמות, האנשים לא ידעו מה לעשות, הם יתקוממו.

לכן הקפיטליזם יצטרך באופן מלאכותי לשמור על התעסוקה של האנשים, להמציא עבורם משהו כדי להעסיק אותם. ובכל זאת, זאת תהיה בעיה גדולה, תהיינה התקוממויות, הפגנות, אפילו מלחמת אזרחים, מלחמות עולם, עד שהאנושות תגיע להחלטה שצריך להתחנך מחדש כדי להגיע לסדר עולמי חדש, שבו אנחנו נייצר רק את מה שהכרחי, והאנשים המשוחררים מעבודה יעסקו בחינוך אינטגרלי. או שאפשר לומר כך: כל השאר יהיו עסוקים בעבודה רוחנית לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

וחכמת הקבלה מציעה לא לחכות עד שהייסורים יאלצו את האדם לחשוב ולהגיע לידי הבנה שהוא צריך להתחנך מחדש, לעשות עם עצמו משהו. חכמת הקבלה מציעה בצורה חכמה להגיע עכשיו למצב הזה, כלומר להבין, שהעתיד של האנושות הוא בכל זאת רק בצריכה הגיונית מתונה של כל מה שהאדם צריך לקיום נורמלי.

ואת כל שאר המשאבים והאפשרויות שלו הוא צריך לכוון ליצירת חברה אחת שבה יתגלה הבורא, מפני שמלכתחילה הוא קיים בעולם הזה רק למטרה הזאת.

את זה אנחנו צריכים לספר ולהראות, שאין דרך אחרת, וזה מה שמציעה חכמת הקבלה. ואנחנו נמצאים עכשיו בבחירת הדרך:  ללכת בדרך טבעית, בדרך "בעיתו", ואז זו דרך נוראה של מכות, עד שאנחנו נחכים, או ללכת בדרך נכונה וחכמה, הכרתית, שמציעה חכמת הקבלה, בזה שמחנכים את עצמנו מחדש, לא בכפייה, בכך שמתחילים לשנות את העולם שלנו, כלומר להוריד בהדרגה את הצריכה, בהתאם לזה להוריד את הייצור, בהתאם לזה להסדיר חלוקה שווה לכולם, וכן הלאה.

אין דרך אגואיסטית חלקה למצב הזה, מפני שדרך אגואיסטית, מכוונת כך כדי לייצר כמה שיותר, ובאופן כזה היא סותרת את הקריאה שלנו לייצר כמות רציונלית של מוצרי מזון ושירותים.

ידיעות קודמות בנושא:
מדינה של צריכה חכמה
להשלים לבנות עולם לא גמור
התכונות הייחודיות של החברה העתידית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest