מעביר אור מערכתי

שאלה: איך להכניס כוונה של "על מנת להשפיע" בסדנאות שאנחנו מעבירים לקהל הרחב?

תשובתי: הקו המנחה של הסדנה צריך להיות מחשבה אחת: אם אנחנו רוצים שיהיה לנו טוב, אז אין ברירה אחרת, צריכים להכיר בעובדה שאנחנו נמצאים במערכת יחידה ומקושרים הדדית בינינו.

כלומר, רק אם אנחנו נהיה שווים עם הזולת, כמו למשל, חברי משפחה אחת, אז אנחנו נצליח לכונן חיים טובים. כי אז אנחנו נהיה דומים לטבע.

נכון לעכשיו, הטבע לא דורש מאיתנו להפוך להיות "אנטי אגואיסטים", להתעלות מעל לאגו שלנו. בינתיים הוא דורש מאיתנו להכיר בכך שכולנו "מקושרים", כולם תלויים זה בזה, כמו גלגלי שיניים במערכת הכללית וצריכים "להסתובב" בהרמוניה הדדית זה כלפי זה. זה מה שהטבע דורש מהאנושות באופן כללי.

אמנם, בתוך המספר של שבעה מיליארד יש חלק פנימי שצריך להעביר את אותו הכוח ההדדי שמאפשר לכולם להסתובב ב"ריקוד המשותף". למעשה, זהו כוח האור. רק האור, בזה שפועל ומשפיע על שבעה מיליארד האנשים, יכול לסדר אותם בכזאת צורה כך שהם יתחשבו זה בזה וישתפו פעולה באופן הדדי והרמוני.

דווקא האור יוצר הרמוניה, האור מייצב הרגשה הדדית, האור משפיע על כולם, ובצורה כזאת הדדית אינטגרלית מפעיל את כל המערכת.

אבל כדי שהאור יגיע ויעשה את עבודתו, דרוש "מתאם" בינו לבין בני האדם. החלק הזה הוא אנחנו והוא נקרא "ישראל". בהתאם לתפקיד שלנו אנחנו צריכים לשמור על הקשר עם האור. וזה אומר, שבינינו, בקבוצת "בני ברוך" הקטנה שלנו, חייב להיות לא סתם קשר הדדי שאופייני למשפחה, אלא משהו גדול יותר.

אנחנו צריכים להיות דומים לאור, בכוונה של השפעה זה לזה, כך שהחבר שלי יהיה חשוב יותר ממני, שאת כל הפעולות שלי אני אבצע לטובתו, שאני אשרת אותו. זה לא מספיק ליצור "קן נמלים" משפחתי משותף, אלא אני קיים רק כדי לעשות טוב לכולם ב"בני ברוך". וזוהי העבודה האמיתית של השפעה.

כך אנחנו מגלים את האור, על ידי זה שהרצונות ההדדיים שלנו דומים לו לפי התכונות. ואז הוא מתגלה בנו, ומאיתנו הלאה לשבעה מיליארד.

אבל בקרבם הוא פועל אחרת, בהתחלה רק בזה שמאחד את האנשים לפי העיקרון "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך". ואחר כך בהדרגה הם מגיעים לאהבת הזולת, כמו לעצמם. וגם זה בינתיים כתוצאה מתלות הדדית. ורק אחר כך הם יוצאים לדרגה של אהבה לבורא. באופן כזה, נמצאות כאן שלוש מדרגות שנקבעות על ידי התורה כמצוות:

– "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך".

– "ואהבת לרעך כמוך".

– "ואהבת את ה' אלוהיך".

כל זה שייך לחיבור ואיחוד של האנשים למערכת רוחנית יחידה של יחסים הדדיים.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי" של בעל הסולם, 13.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקשר בין צונאמי לאנטישמיות
קשר עם האור
ייחודיות העבודה של המתאם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest