דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / מסורות של סעודת ראש השנה ומשמעותן

מסורות של סעודת ראש השנה ומשמעותן

שאלה: מה מסמל המזון אותו אכלנו בראש השנה?

תשובתי: בראש השנה מצווה עלינו לאכול ראש של דג, כדי להדגיש את הרצון שלנו להיות לראש ולא לזנב. זה אומר שאנחנו רוצים למצוא את ההבנה של כל מבנה הבריאה, של כל הפרויקט הרוחני, ולא רק להבין ולהכיר במדויק את הפעולות שלנו, המטרות שלנו, התפקיד שלנו, להיות חדורים בכל חכמת הבריאה, אלא גם למצוא בתוכנו כוחות ואומץ לממש אותם.

הרימון מסמל את התיקון בכל אדם, 613 רצונות אגואיסטיים להתקרבות, לאיחוד ואהבה. הגרעינים של הרימון יוצרים פרי אחד כללי משותף. כל אחד מאיתנו הוא גרעין קטן, ואנחנו צריכים להתאחד כדי להוות בפני עצמנו את סיום העבודה הרוחנית הכללית המשותפת שלנו, פרי בשל שבו כל המרכיבים מחוברים בצורה נכונה.

התפוח זה אותו החלק שאנחנו לוקחים מחטא עץ הדעת שהתרחש, וטובלים בדבש כדי להמתיק את כל מה שמצפה לנו בהמשך קדימה, כדי שיהיו לנו הוראות ועזרה נכונה ומדויקת מלמעלה. תיקון חטא עץ הדעת נקרא המתקה. אם האדם מציב לפניו את אותה המטרה שקיימת בטבע, ומוצא בה הרמוניה, אז כבר לא יכול להיות לו רע בחיים. הוא כל הזמן ירגיש עזרה הדדית הרמונית מהטבע הסובב אותו. אם נחשוב על איחוד וחיבור בינינו, נוכל לאזן את האקלים על פני האדמה ולעשות כל מה שנרצה: למנוע את כל הייסורים והמלחמות. אבל לפני שנלמד את האנושות להתחבר ולהתאחד, אנחנו צריכים בעצמנו ללמוד זאת. לימדו את חכמת הקבלה, היא תסביר לכם כיצד זה נעשה. אני מקווה שאנחנו נשיג את האיחוד.

כל המנהגים שצויינו למעלה, יש להם אופי חיצוני בלבד. אבל למעשה זהו חג רציני ועצום, ממנו באמת מתחיל היחס הנכון לחיים, מפני שהאדם מתחיל לשחזר את עצמו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חגים. ראש השנה" מס' 2, 6.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest