דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מסולידריות אינסטינקטיבית לאיחוד אמיתי

מסולידריות אינסטינקטיבית לאיחוד אמיתי

שאלה: מה צריך לעשות כדי להפוך להיות עָם ישראל אמיתי? נדמה היה לי, שאני רואה סביבי דוגמאות של תמיכה וסולידריות.

תשובתי: זו סולידריות שמופיעה באופן אינטואיטיבי בזמן של סכנה משותפת כללית, אבל היא לא נקראת "ערבות הדדית". ברגע קשה כולנו מוכנים לעזור זה לזה ולהצטופף יחד באופן אינסטינקטיבי.

כך זה קורה בכל חברה, בכל קבוצה, אפילו בקרב החיות, כי זה מספק תמיכה פסיכולוגית, מעלה את המורל, נותן הרגשה של ביטחון יתר, של חיבור. אבל אין לזה שום קשר לאהבת הזולת.

אהבת הזולת, זה כזה קשר פנימי עמוק, שאותו אפשר להשיג רק על ידי חיבור מיוחד בינינו, שמושג בעזרת חכמת הקבלה.

אנחנו מקבלים דוגמה של כאלה תחושות בזמן דיונים מיוחדים במעגל, בסדנאות. אבל זה לא מספיק. צריך להעביר לכל אחד את היסוד של השיטה הזאת, כדי שהוא יבין מאיפה מגיעה התחושה הזאת, למה היא מופיעה, כיצד לממש אותה.

כל אחד מאיתנו חייב להפוך להיות בעל השיטה הזאת, כי בה נמצאים החיים שלו, הנשמה שלו, איתה הוא בונה את הקיום הנצחי שלו, את העצמאות שלו. לכן לא מספיק סתם לשמוע כמה דקות עליה, אלא חובה להבין באיזה עולם אנחנו קיימים, איזו מערכת מנהלת אותנו. באופן כזה אנחנו יכולים להבין את כוחות הטבע, לשנות אותם ולהשתמש בהם לטובתנו.

אז אנחנו נוכל להראות לעולם דוגמה ולקרוא לו להתחבר: "תראו איזה עולם נפתח לפניכם! אנחנו יכולים לעלות למדרגה נצחית ושלמה במקום להתקיים כמה עשרות שנים על הארץ הזאת ובזה הכול ייגמר. לפנינו נפתחים שערים של העולם החדש".

וזה מה שכל אחד מאיתנו מצפה בתת מודע וזה מה שרוצות אומות העולם. אבל המפתח נמצא בידי היהודים, ואנחנו חייבים לגלות אותו. הוא מוכן לשימוש.

אני מאוד מקווה, שהלחץ שמורגש היום על ידינו: מאנטישמיות פנימית שקיימת בנו והלחץ מבחוץ, יהיו מספיקים כדי להסב את תשומת ליבו של כל העָם ללימוד הפנימי שלו, כלומר לחכמת הקבלה.

קיים עָם שבבעלותו נמצא ספר הוראות, שלפיהן העָם חייב להתקיים. כי ללא זה, אנחנו מנסים לחקות את אומות העולם, אבל זה לא מצליח לנו. אנחנו חייבים לבנות את עצמנו בהתאם להוראות הללו.

אני מקווה, שהייסורים שאנו חווים יהיו מספיקים כדי להסב את תשומת ליבנו לנושא הזה. מפני שאחרת, הבעיות יתגברו ויגדלו עד שיחייבו אותנו להפוך להיות עָם ישראל אמיתי ומקורי ולהיות אור לגויים, כדי להביא את העולם כולו לתיקון, לחיבור הטוב.

הערה: אנחנו מצטרפים לתקוות הטובות שלך.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישֵן, תתעורר בעצמך
תצייר לי עיגול
ישראל, הדחוסה במסגרות זרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest