דף הבית / המשבר ופתרונו / מנחל קטן לים הגדול של השלמות

מנחל קטן לים הגדול של השלמות

שאלה: מה ההתייחסות של חכמת הקבלה להתפתחות המודרנית של העולם? לקראת מה העולם מתקדם? האם יהיה קץ למצב שאותו אנחנו מכנים "משבר"?

תשובה: "משבר", בתרגום מיוונית, פירושו, "לידה חדשה", ולא הרס של הישן. באופן עקרוני, הרס של הישן, פירושו, שהחדש כבר קיים, הופיע, אך עדיין לא התגלה לפנינו.

כיצד אנחנו יכולים לעבור את מצב הלידה של העולם החדש בצורה נוחה, טובה, מהירה ונעימה?

אנחנו תמיד התפתחנו בעזרת האגו שדחף אותנו באופן עקבי דרך כל המבנים החברתיים, עד שהגענו למצב שבו לחלוטין אבד לנו הרצון להתפתח. בהדרגה דעכה התוכנית של חקר החלל, הפיתוח של הטבע, מגוון רחב של מחקרים מדעיים.

בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושית, אנו מרגישים שהאגו שלנו נכשל לחלוטין.

העולם שוקע בניהיליזם, בחוסר פעילות, בהעדר רצון ליצור משהו. אנחנו רואים שכל מה שאנחנו עושים, אפילו עם הכוונות הטובות ביותר, בסופו של דבר, פועל נגדנו. העולם סביבנו הוא לא משמח אותנו, לא מביא לנו מצבים נעימים. אנחנו לא רוצים להביא ילדים לעולם, להקים משפחות, לא רואים שום דבר טוב בעתיד. וכל זה משום שהאגו שלנו מיצה את עצמו, וכבר אין לנו מניע להתקדם.

ומה הלאה?

חכמת הקבלה מגלה לנו את כל תמונת המציאות כולה. היא אומרת, שאנחנו נמצאים כעת בפרשת דרכים של ההיסטוריה, כאשר אנחנו בעצמינו חייבים לשנות את הטבע האגואיסטי שלנו לאלטרואיסטי, מקבלה להשפעה. אנחנו חייבים לממש את העיקרון המקראי הנצחי "ואהבת לרעך כמוך".

ואז דרך הברית החדשה בינינו, אנחנו נתחיל להרגיש את התמונה החדשה של המציאות. אנחנו נתחיל למשוך את הכוחות החיוביים של הטבע, כי אנחנו בעצמינו ניצור מעצמינו חברה חיובית.

חכמת הקבלה מסבירה איך לעשות את זה. לכן, המשימה שלנו היא ללמוד את המדע הזה.

חכמת הקבלה, לאורך כל אלפי שנות קיומה, הייתה נחלתם רק של קומץ קטן של אנשים –המקובלים, שמדור לדור פיתחו אותה. במשך שנים רבות המדע המוסתר הזה זרם בתוך האנושות כ"נחל" קטן, על אף שמדענים ופילוסופים רבים חקרו אותו: ניוטון, לייבניץ, פיקו דלה מירנדולה, ואחרים.

אפלטון ואריסטו לקחו את הבסיס של הידע שלהם מחכמת הקבלה. הפילוסוף הגרמני של המאה ה- 16, יוהנס רוכליו, כתב עבודה גדולה "De Arte Cabalistica". כלומר, חכמת הקבלה הייתה ידועה למדענים, אך לא יצאה מעבר למעגל שלהם.

ובזמן שלנו היא מתגלה לכולם, מפני שהיא חייבת להסביר לנו כיצד אנחנו נשיג את החיבור ההדדי בינינו.

חכמת הקבלה אומרת, שהעולם שלנו מחובר באופן אינטגרלי כמערכת אנלוגית שבה כל החלקים קשורים זה בזה. אנחנו מגלים מתוך העבודה היומיומית שלנו, שהעולם זאת מערכת סגורה לחלוטין. דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר של הטבע קשורים זה בזה ונמצאים יחד במכלול אחד.

אם הדבר הוא אכן כך, אנחנו צריכים להגיע להרמוניה שלמה בקשר בינינו, ואז נגיע למצב יפה וטוב.

כיצד ניתן להגיע להרמוניה הזאת? – לשם כך אנחנו צריכים לפתח קשר טוב. על פי חכמת הקבלה, ברגע שאנחנו נתחיל מעגלים נכונים של אינטראקציה, אנחנו מיד נרגיש כיצד אנחנו מושכים על עצמינו אנרגיה חיובית עליונה. לא את הכוח האגואיסטי השלילי שקיים בעולם שלנו, שבו כל דבר מבוסס על ניגודים ומכות, אלא להיפך, את האנרגיה החיובית שממלאת, מספקת, מחזקת, ומחברת אותנו זה לזה ויוצרת אחד שלם.

ההרמוניה הכוללת הזאת תהיה דומה לכוח האחיד של הטבע, למערכת הגלובלית הגדולה, הספֵרה הזאת שבתוכה אנחנו נמצאים.

ואז המשבר הכללי, שהוא למעשה תוצר של חוסר ההתאמה בין הטבע לאנושות, ייעלם. אנחנו נרגיש את היקום בצורה שונה לחלוטין – כנצחי ומושלם, ואנחנו בעצמינו נזכה באותו קיום נצחי ומושלם. והעולם שלנו עם האגו שלו יתחיל להיעלם בהדרגה מהחושים שלנו.

אני מקווה שהדור הנוכחי יבין אילו הזדמנויות יש בידינו, כיצד אנחנו באמת יכולים להתגבר על המשבר בדרך טובה ויפה, ונגיע למצב הטוב ביותר, העליון ביותר שלו נועדה האנושות.

מתוך ריאיון עם סוכנות הטלוויזיה NTV  בתאריך 20.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המדע שמגלה את סוד הבריאה
משבר: בחיפוש אחר הפתרון
הגיע הזמן להשתנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest