מדי יום, בזמן שיעור הקבלה היומי, עמדת המקורות מוצאת אסמכתות לדברי מתוך כתבי המקובלים. לפניכם לקט הציטוטים שהם מצאו לשיעור של היום, בצירוף ציון החלק הרלוונטי של השיעור, תקציר דברי והזמן שבו הדברים נאמרו
חלק א – כתבי רב"ש, כרך א, הצורך לאהבת חברים
נושא: השוני בין דרגת האדם לדרגת החי (07:50)
אין אנו מוצאים צורך מיוחד נטוע בחפץ האדם שלא יהיה נמצא בכל מין החי, זולת ההתעוררות לדביקות אלקית. אשר רק מין האדם מוכן אליה ולא זולתו. ונמצא שכל ענין ההויה של מין האדם, הוא משוער רק באותה ההכנה הטבועה בו להשתוקק לעבודתו יתברך, ובזה נעלה הוא על הבהמה.
(כתבי בעל הסולם, מאמר "וזאת ליהודה")
נושא: רק בכח החיבור בין החברים בקבוצה, אפשר להוציא לפועל את אהבת הזולת, ולהגיע על ידי כך לאהבת ה' (40:50)
העצה לזה, שהאדם יוכל להגדיל את כוחו בהכלל שלו "ואהבת לרעך". והוא על ידי אהבת חברים. אם כל אחד נכלל ובטל לחבירו, הרי אז נעשה גוש אחד, שכל החלקים הקטנים, שרוצים באהבת הזולת, מחבר לכח כלל, שנכלל מהרבה חלקים. וכשיש לו כח גדול, אז יש בכוחו להוציא לפועל את אהבת הזולת. ואז הוא יכול להגיע לאהבת ה'.
(כתבי רב"ש, כרך א', מאמר "לפי מה שמבואר בענין ואהבת לרעך")
על ידי זה שמתאספים כמה אנשים, שהם בדיעה אחת, שצריכים להגיע לאהבת הזולת, וכשיש התבטלות כל אחד להשני, אז כל אחד נכלל מכולם. ועל ידי זה מצטבר אצל כל יחיד כח גדול, לפי גדלה של החברה. ואז יש בכוחו להוציא לפועל את אהבת הזולת במעשה.
(כתבי רב"ש, כרך א', מאמר "לפי מה שמבואר בענין ואהבת לרעך")
חלק ד – כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות
נושא: יש הולך בדרך הרוחנית שעוד יותר גרוע מיושב ובטל
יש הולך שעוד גרוע מיושב ובטל. והוא, המטה מהדרך, כי דרך האמת הוא קו דק מאד, שעליו פוסעים והולכים, עד שבאים להיכל המלך. וכל מי שמתחיל ללכת בתחילת הקו צריך שמירה מעולה, שלא יטה לימין הקו או לשמאלו, אפילו כחוט השערה, כי אם בתחילה הנטיה היא כחוט השערה, אפילו אחר כך הולך ישר באמת, אבל כבר לא יבוא בשום אופן, להיכל המלך, משום שאינו דורך על הקו האמיתי.
(בעל הסולם, אגרת יז)
נושא: ההולך על הקו האמיתי בהכנה לעבדות ה', מחויב תמיד לבדוק את הכוונה שלו בכל צעד וצעד שעושה, כדי לא לנטות מדרך האמת
טרם ההשתלמות בעבודת ה', נראים אורייתא וקב"ה וישראל, כמו ג' בחינות, דהיינו, שלפעמים ישתוקק להשלים את נשמתו להשיבה לשרשה, שזה בחי' ישראל, ולפעמים הוא רוצה להבין דרכי השי"ת, וסודות התורה… שזה בחי' אורייתא. ולפעמים משתוקק להשגת קב"ה, כלומר להדבק בו בהכרה שלמה, ומצטער רק אחר זה בעיקר, ואינו מצטער כ"כ להשגת סודות התורה, וגם אינו מצטער כ"כ להשבת נשמתו לשרשה, כמו שהיתה טרם התלבשות בגוף.
לכן ההולך על הקו האמיתי בהכנה לעבדות ה', מחויב תמיד לבדוק את עצמו, אם הוא משתוקק לג' בחינות הנ"ל בשוה ממש, כי סוף מעשה משתווה לתחלתו, ואם משתוקק לבחי' אחת מהם ביותר מבחי' הב' או הג', הרי נוטה מדרך האמת הזה, והבן זה.
(בעל הסולם, אגרת יז)
נושא: חשיבות הפצת חכמת הקבלה בימינו, כאמצעי היחיד לתיקון האדם
(בעל הסולם, הקדמה לספר"פנים מאירות ומסבירות", אות ה')
(בעל הסולם, הקדמה לספר"פנים מאירות ומסבירות", אות ה')