מן המקורות 24.03.10

מיכאל לייטמן

מדי יום, בזמן שיעור הקבלה היומי, עמדת המקורות מוצאת אסמכתות לדברי מתוך כתבי המקובלים. לפניכם לקט הציטוטים שהם מצאו לשיעור של היום, בצירוף ציון החלק הרלוונטי של השיעור, תקציר דברי והזמן שבו הדברים נאמרו

הכנה לשיעור הבוקר היומי(כתבי בעל הסולם, מאמרי שמעתי, מאמר סג)

נושא: שני שלבים בתקון הכלי ע"י האור: בשלב א' – הרגשת הופכיות הצורה מהבורא, ובשלב ב' – השוואת הצורה אליו (05:00)

" על ידי המאור שבה(שבתורה), ירגיש הפחיתות והשחיתות הנוראה שיש בטבע הקבלה לעצמו. ואז יתן אל לבו לפרוש את עצמו מטבע הקבלה הזו, ויתמסר לגמרי לעבוד רק להשפיע נחת ליוצרו. ואז יפקח ה' עיניו, ויראה לפניו עולם מלא מתכלית השלמות"

(כתבי רב"ש, כרך ב', מאמר "מהו, שכל עשב – יש ממונה למעלה המכה אותו ואומר גדל, בעבודה")

נושא: מהי אהבה שלימה, כמ"ש הצדיקים "בארצם ירשו משנה" (14:00)

" הצדיקים "בארצם ירשו משנה", דהיינו אחר שמהפכים את "הרצון לקבל" שלהם "לרצון להשפיע". ומה שמקבלים הוא על מנת להשפיע, אז ירשו משנה. כי מלבד שמשיגים את שלמות התענוג ומבחר הקנינים, המה משיגים ג"כ את השואת הצורה ליוצרה ית', שבזה נמצאים בדביקות האמיתית. ואז נמצאים ג"כ בסוד המנוחה, שהשפע מגיע אליהם מאליו, בלי שום תנועה ועמל"

(כתבי בעל הסולם, הסתכלות פנימית חלק א, אות כא, ע"מ 95)

חלק ג – כתבי בעל הסולם, האומה

נושא: על מה סובבת חכמת הקבלה, ולמה צריכים לה ? (09:10)

"מה היא חכמת הקבלה? חכמת הקבלה בכללה, היא עניין של התגלות אלקיית, מסודר בדרכיו בכל בחינותיו, ממה שנתגלה בעולמות, וממה שעתיד להתגלות, ובכל האופנים שאך אפשר לפעמים להגלות בעולמות, עד סוף כל הדורות"

(כתבי בעל הסולם, מאמר תורת הקבלה ומהותה)

"כל חכמת הקבלה היא רק לדעת הנהגתו של הרצון העליון, על מה ברא כל הבריות האלה? ומה הוא רוצה בהם? ומה יהיה סוף כל סיבובי העולם? ואיך מתפרשים כל הגלגולים האלה אשר לעולם? שהם כל כך זרים, כי כבר שיער הרצון העליון בעצמו סיבוב הנהגה זאת הגומרת בשלמות גמור. ואלה השיעורים הם מה שאנו מפרשים בסוד הספירות והעולמות"

(הרב משה חיים לוצאטו, הרמח"ל – דעת תבונות עמ' 21)

נושא: התפתחות האדם נמדדת בשיעור ההתחקות שלו אחר מלאכת הטבע (17:00)

"בדומה לרב ותלמיד, שכל מגמתו של הרב, הוא, לתת כח לתלמיד שיהיה כמותו, וללמד לתלמידים אחרים כמותו. כמ"כ יש להשי"ת נחת רוח שבריותיו בוראים ומחדשים דוגמתו. אשר כל כח החידוש וההתפתחות שלנו אינו חידוש באמת, אלא, מין התחקות יש כאן. ועד כמה שההתחקות מתאימה עם מלאכת הטבע – באותו שיעור נמדד שיעור התפתחותינו"

(כתבי בעל הסולם, מאמר פרי חכם-מאמרים, "סוד העיבור לידה", ע"מ 54)

נושא: התפתחות האדם תלויה בבחירת הסביבה (21:30)

"הגם שיש לכל אחד בחינת "מצע משלו", מכל מקום אין הכוחות מתגלים בפועל זולת על ידי הסביבה שהוא נמצא בה, בדומה לחטה הנזרעת באדמה, שאין כוחות החטה מתגלים בפועל, זולת על ידי הסביבה שלה – שהיא האדמה, הגשם, ואור השמש. לפיכך… רק בענין בחירת הסביבה, משוער כל ענין ממשלתו של האדם על עצמו, אשר בשבילה הוא ראוי לשכר או לעונש"

(כתבי בעל הסולם, מאמר החירות, ע"מ 419)

One comment

  1. השעור האחרון בבית שער הכוונות, יום ה' 14.00 25.3.10 ממש בסיומו  נשאלה שאלה על ה חשמ"ל .  הגרשיים באים להפריד המילה , שיש מלאכים/כוחות – פעמים חשות , פעמים ממללות .  חש- שותק (חשאי) , מל – מלל- מדבר .   ידוע שיש מלאך עם 1000 פיות שבו זמנית שר ניגונים שונים. גם לנו חרב פיפיות – אחד לתפלה אחד לתורה. בכבוד . אוהבים אתכם !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest