דף הבית / המשבר ופתרונו / ממשפחה פסטורלית, לתא רוחני של החברה

ממשפחה פסטורלית, לתא רוחני של החברה

החיים מראים, שאורח החיים שהיה מבוסס על חיי משפחה חזקים נעלם ונבלע בעבר. כבר לא נשארו משפחות שבהן הבעל הוא ראש המשפחה והמפרנס, האישה עוסקת במשק הבית, הבית מלא ילדים, בחצר מתרוצצות חיות בית, כלבים וחתולים. זה כבר לא קיים יותר ולא צריך להצטער על זה.

עכשיו מגיעה הרגשה אחרת לחלוטין של משפחה. היא צריכה לראות ולתפוס את עצמה כחלק של מקרו קוסמוס חסר גבולות, להרגיש כאלמנט שמשתלב נכון לתוך מערכת ענקית, כמו גלגל שיניים שצריך למצוא את מקומו, שהוכן רק עבורו, ולהיכנס לתוכו עם הצימוד שלו.

כל משפחה, בכך שיוצרת מעצמה תא משפחתי ושעובדת בתוכו על עצמה, תתחיל להרגיש בעל כורחה, איזו סביבה מתאימה לה. יצירת כזאת סביבה תתבצע בהדרגה, עד שמהרבה מאוד תאים אינטגרליים קטנים ייווצר שדה אינטגרלי עצום, מערכת אינטגרלית.

לכן אנחנו צריכים באופן בלתי פוסק לעסוק בחינוך, גם של ילדים וגם של מבוגרים בכל הכיוונים. כי התפקיד, המשימה שלנו, היא להביא אותם לכך שהם יתחילו להרגיש את התא המשפחתי שלהם כאחד שלם, שמתמזג לאחד שלם עם כל החברה הענקית, עם כל האנושות.

אנחנו צריכים לארגן סדנאות משפחתיות להורים, לילדים, לסבים וסבתות, בכך שמכוונים אותם לשילוב הדדי ביניהם. דווקא בתוך השילוב הנכון הזה הם יתחילו להרגיש את אותו הכוח של הטבע שאנחנו מכנים אותו בשם "בורא", כוח ההשפעה, כוח האהבה. ורק חינוך נכון יכול להביא את האדם לדרגה הזאת, לא ההשכלה שלו ולא תארים למיניהם.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 23.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון המשפחה, המפתח לתיקון העולם
משפחה במאה ה – 21: החידוש
משפחה אידיאלית בחברה אידיאלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest