דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממה נבנית דמות הבורא

ממה נבנית דמות הבורא

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

בדרך כלל אנחנו עושים טעות נפוצה, כשאנחנו חושבים שאנו צריכים לגלות את הבורא עצמו. אנחנו מחכים: "נו מתי הוא כבר יתגלה?", כאילו שהדבר החשוב הוא שהוא יופיע.

אך זה לא יקרה לעולם. דווקא הצמצום הוא זה שצריך להופיע, הרצון שלנו להסתיר את הבורא מהרצון לקבל שלנו, מההבנה שלנו, כדי שתהיה לנו אפשרות לעבוד איתו רק בתנאי שאנחנו מחזירים לו תענוג.

ואז הכלי שלנו הופך להסתרה, להשתוקקות אמיתית להשפעה, שנקראת "לשמה". ובתוך ההסתרה הזאת אנחנו נוכל לבנות את דמות הנותן ולהבין מה זאת השפעה. מאחר ואנחנו נשתוקק רק להשפעה ללא כל התלבשות אחרת של תענוג ברצונות שלנו, נתחיל באמת להשיג מהי הרוחניות.

כל אחד היה רוצה לגלות את הבורא בעומק הגלות. אך מדובר על כך, שבגלות אנחנו צריכים לבקש דווקא על ההסתרה שלו, לשמור בעצמנו את ההסתרה הזאת ולהעלות אותה. כל מדרגות העלייה נבדלות זו מזו לפי המידה שבה אנחנו רוצים ומסוגלים לשמור על עצמנו, להסתיר את עצמנו מהגילוי, ולגלות את עצמנו רק למען ההשפעה.

ובתוך היחס הזה לעליון, ברצון שלנו להסתיר אותו, אנחנו בונים את הדמות שלו. גדלות הבורא שנולדת בנו בזכות ההסתרה הזאת, מאפשרת לנו להעריך אותו ולהתחיל להרגיש את צורתו. כלומר צורת הבורא נקבעת על ידי צורת החשיבות שאנחנו מסוגלים להעניק לו.

לא פשוט להבין את ההסבר הזה, אך הוא כבר נוגע באופן ישיר ליחסים של הנברא והבורא בעולם הרוחני…

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 21.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות
מאחורי הפשטות מסתתרת חכמה
העולם שצומח מתוך ההסתרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest