דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממה מתחיל המגע הרוחני?

ממה מתחיל המגע הרוחני?

שאלה: האם חשוב לתלמיד, שנפגש לעיתים רחוקות עם המורה-המקובל ועם החברים האחרים, מגע פיזי איתם?

תשובתי: העניין הוא, שלימודים בהתכתבות או בצורה וירטואלית, זה דבר חדש. נחשב, שלימודים בהתכתבות באוניברסיטאות לא נחשבים למשהו סולידי.

בחכמת הקבלה השאלה הזאת היא עוד יותר חדה, מפני שכאן חייב להיות לפחות איזה מגע בין המורה והתלמיד, לפחות פעם אחת בחיים. הוא מאפשר להם להתקשר ביניהם בצורה התחלתית, ואחר כך כבר לפעול מרחוק, בכך שמפתחים את הרגשת המגע. אבל אם אף פעם לא היה מגע, זה מאוד מורכב.

בכל זאת העֵדים, הם אלה שרואים ולא אלה ששומעים. אפילו בבית משפט או בכל מקום אחר שואלים: "אתה ראית או שמעת?". לכן עֵד אמיתי, זה מי שראה בפועל.

חוץ מזה, בזמן המפגשים נוצר מגע ביני לבין הקהל, שמתחבר בינו לבין עצמו, בכך שמשתדל ליצור מעצמו אחד שלם משותף, ודווקא אז יש לנו את האפשרות לגלות את המצב העליון. ואילו כאשר אדם לומד בצורה וירטואלית ונמצא איפה שהוא לבד או עם מספר קטן של חברים, זה לא מספיק.

לכן איחוד המוני בנוכחותי צריך להשפיע חזק מאוד, שאת ההשפעה הזאת למעשה אי אפשר להשיג באופן וירטואלי. לכן מסיבה זו, אני חייב לנסוע לכנסים. אין מה לעשות, כך זה צריך להיות.

אסור לזלזל במגע הפיזי, מפני שהמקדם של הפעולה המועילה ממנו, הוא עצום. לא לשווא העולם שלנו נברא כפיזי, כדי שדווקא ממנו נתחיל את המגע הרוחני. אז בואו ננצל את זה וניפגש כולנו יחד.

יסודות הקבלה. הכנה לכנס בקרסנוירסק, 02.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שרשרת שמעבירה אור לעולם
כדי לגדול ברוחניות…
לשמוע ולהקשיב למורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest