דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / "מלאכים" של הבורא  

"מלאכים" של הבורא  

פרשות השבוע "קרח" ו"בלק" נקראות בשמם של אנשים (תכונות), שאינם אוהבים את עם ישראל וקמים נגדו. אולם דווקא הם מניעים את ההיסטוריה קדימה, אפילו יותר ממשה ושאר הדמויות החיוביות שבתורה, שקיימות בזכות שמופיעים בהן כוחות שליליים של הטבע, שעליהם צריך להגיב.

הכוחות האגואיסטיים מפעילים את כל מערכת הבריאה, מעוררים בה התרגשות, נותנים דחיפה להמשך ההתפתחות. לכן נאמר: "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין". המציאות שלנו מתפתחת רק הודות ל"מלאכים" של הבורא. כל בני האדם,כולל המנהלים, המצביאים, הפוליטיקאים, הם כוחות פרטיים של הבורא שאותם הוא מנהל. כמובן, על מנת להניע משהו קדימה, חייבת להיות פעולת גירוי מצד האגו.

כל נקודות ההיפוך של ההיסטוריה נקראות בשמם. בהיסטוריה החדשה: היטלר וסטאלין. בימי קדם: נבוכדנצר, אלכסנדר מוקדון, טיטוס, קליגולה ועוד. דווקא הבזקים של האגו, שבאו לידי ביטוי בצורה חדה כתער, נותנים פריצות בהיסטוריה שמשאירות עקבות. לא לחינם טיטוס הצית את בית המקדש, כדי שהדורות הבאים לא ישכחו אותו. כמה פעולות ומעשים טובים עשו אנשים אחרים, אבל אף אחד לא זוכר אותם. אבל אם יצרת פצצת מימן או אטום, זה כבר עניין אחר.

ה"מלאכים" האלה, שכביכול נקראים כך, הם המנועים של ההיסטוריה. מה גם, שמספרם גדול מאוד בקרב היהודים. למשל, משפחת רוזנברג האמריקאית, "מרגלי האטום", שריגלו לטובת ברית המועצות והעבירו את סודות פצצת האטום שנפלו לידיו של "מלאך" אחר, פרופ' יעקב זלדוביץ', שהפך לאחד מיוצרי פצצות האטום והמימן הסובייטית. אם נביט לאחור לעומק ההיסטוריה, אז האינקוויזיטורים הספרדים המובילים, מגרשי היהודים, היו יהודים בעצמם. ומי עורר והסית את הרומאים והיוונים כדי שהם יפלשו לישראל, ישחטו ויהרגו? אותו הגיס החמישי. העניין הוא, שעם הזמן כל הטוב שהגדולים נותנים לעולם מיטשטש, ואילו הרע נשאר בהיסטוריה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 8.7.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest