דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מי שנמשך כלפי מעלה – בו תלוי כל העולם!

מי שנמשך כלפי מעלה – בו תלוי כל העולם!

בעל הסולם, מאמר "הערבות" (גרסה מקוצרת): "תפקיד האומה הישראלית להכשיר את העולם להזדככות מסוימת, שיוכלו לקבל אהבת הזולת כמו ישראל. וכל אחד נותן חלק בהכרעה, שכל יחיד מישראל מכריע את כל העולם כולו לכף זכות".

התיקון של מלכות דאין-סוף מתבצע בהדרגה. יש בה חלקים "זכים" יותר ו"עבים" יותר, כמו שבגוף שלנו יש איברים חשובים יותר וחשובים פחות. ההבדל הזה אופייני לתקופת הקלקול, ואילו לאחר התיקון, החלקים המקולקלים יותר ישיגו ככל הנראה גובה רב יותר.

כרגע איננו רואים את הדברים כפי שהם באמת. למשל, אומות העולם מהווים את הכלים ה"עבים" ביותר, אך לאחר שהם יתוקנו בשלב הסופי, הם יעלו מעל לאחרים. ולהיפך, הכלים שניגשים היום לתיקון הם פשוט זכים יותר ולכן הם מתעוררים לתיקון, אך הם עבים יותר מהדורות הקודמים.

ולכן התהליך הוא הדרגתי. בעל הסולם כתב על כך בסוף "ההקדמה לספר הזוהר": התיקונים נעשים מהקל לכבד, והראשונים שמתחילים בהם הם אלה שהגיעו לנחיצות לכך, במילים אחרות, "ישראל", מלשון "ישר-אל".

אם ברצון הכללי קיים הדחף להתקדמות קדימה, הנקודה שבלב (•) שמרגישה את הדחף הזה – אז שכבת הרצון הזאת נקראת "ישראל".

השכבה הבאה חשה ייסורים מהחיים, וכן סובלת מחוסר המשמעות של החיים (?), אך בכל זאת היא אינה מרגישה דחף מספיק חזק לגילוי מטרת הבריאה.

ולבסוף, ישנה שכבה שפשוט מרגישה ייסורים, ככל הנראה לא גדולים במיוחד, ומסוגלת להסתפק במועט.

למעשה, הכול תלוי בשכבה העליונה: אם היא מתקנת את עצמה, האור מגיע ממנה לכל שאר השכבות. כי האח"פ יכול להיתקן רק בהתחברותו עם נשׂאֵי הכוח העליון, עם אלה שיש בתוכם כלים דהשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 17.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שתי הרשתות
תפקידם של ישראל
מעבירים את התיקון לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest