מי נקרא אדם?

laitman_2010-04-14_7369_u-70.jpg

שאלה: כיצד עליי לבטל את עצמי כלפי הסביבה, אם אין לי שום רצון לעשות זאת?

תשובתי: תבין שאין לך בחירה, אתה עומד מול קיר. ישנה קבוצה, תבטל את עצמך כלפיה ותקבל ממנה את חשיבות המטרה. זה כמו תחנת דלק, אתה תדלקת את עצמך מהסביבה, סימן שאתה יכול לנסוע כמה קילומטרים. עוד פעם תדלק, ותיסע עוד קצת. כך כל הזמן. ואתה אומר: אינני רוצה לתדלק, קשה לי להיכנס לתחנת הדלק, מה לעשות?! אך אין לך ברירה, כאן פועלים חוקים נוקשים של התנועה.

תבקש מהחברים שיעזרו לך, כמו שנאמר: "איש את רעהו יעזורו". לאחר שהתבררו כל התנאים, כבר אין על מה לשאול, הגיע הזמן לפעול. אל תצפה למצוא כניסה לרוחניות מהדלת האחורית, היא אינה קיימת! ישנו עיקרון אחד: אנחנו תחת שליטת הסביבה שאותה אנחנו בוחרים. כך זה נברא על ידי הבורא, מאחר ואנחנו חלקי נשמה אחת, כל אחד תלוי באחרים.

אפילו לאחר השבירה התלות הזאת נשארת, כהשפעה טובה או רעה, בכל מקרה האדם תלוי במלואו בסביבה. נתנו לך הזדמנות להיכנס לחברה המשתוקקת לרוחניות, אך כעת זה תלוי רק בך כיצד להתחזק ולהיאחז בה. הבורא שׂם את ידך על הגורל הטוב ואומר: "קח לך!". כל השאר כבר תלוי בך, האם אתה תיקח אותו או לא. הוא לא יכול לעזור לך יותר בדבר, אחרת הוא ימנע ממך את הבחירה החופשית. האישיות שלך תחדל מלהתקיים, אם כעת הוא יעשה במקומך את עבודתך.

אך אם האדם רוצה להמשיך הכול כפי שהיה, כלומר כפי שהבהמה פועלת בו, בהתאם לטבע שלה, זו הבחירה שלו. וכיצד להפוך להיות אדם? – להיות מעל לבהמה ולהבין שחייב לכופף את עצמו ולבטל את עצמו כלפי הקבוצה. כל פעולה, מהרגע הראשון, היא רק כדי להרגיש את החשיבות של האחרים ולהתחבר איתם. לא תוכל לעשות דבר לבדך. רק ביחד ניתן לשנות משהו ולהשיג משהו. אם לא ביחד, לא יצא לך דבר, לא תיישׂם את עצמך כאדם, אלא תישאר בדרגת בהמה.

האדם נקרא מי שנולד מביטול עצמו כלפי הסביבה המיוחדת הזאת! למרות שזה נראה לנו כפרדוקסלי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 30.05.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest