דף הבית / יחסים / מי מפעיל את דאע"ש?

מי מפעיל את דאע"ש?

דאעש ניצב בראש רשימת התופעות המאיימות בסיכומי 2015. מי באמת מפעיל את ארגון הטרור הרצחני, ומה הקשר בין ראש ממשלה לשעבר שנידון למאסר, שיימינג ברשתות החברתיות ומרצים שמשתלחים בשרים? 

הכוכב העולמי העולה בשנת 2015 הוא ללא ספק דאעש – ארגון אשר הוכתר כמותג החזק והסוחף ביותר לשנה זו, בזכות הפריצה הנרחבת שלו לעומק התודעה הבינלאומית. במהלך כל השנה החולפת התפרסמו ברשתות החברתיות סרטוני סנאף זוועתיים הכוללים: עריפת ראשים, אונס ורצח נשים, פיגועי ראווה ברחבי העולם ופיגועי דקירות ודריסות ברחובות. דאעש, ארגון הטרור הקיצוני, אכן מציג את מופע הטרור האכזרי ביותר על בימת העולם, אבל אם נביט לעומק נגלה שגם אנחנו קשורים ויש לנו אחריות בסיפור הזה (1).

דאעש זה כאן

ספר הזוהר מציין כי כולנו מרושתים במערכת קשרים בלתי נראית. דמיינו רשת הקושרת באופן הדוק כל אחד מאיתנו לכל בני האדם האחרים, מעין רשת של מחשבות ורגשות הזורמים בינינו ומכתיבים את ההחלטות והמעשים בחיינו. בדומה לאדם, גם רשת הקשרים הזו מחולקת לשני איברים מרכזיים: ראש וגוף. לכל איבר במערכת תפקיד מוגדר (2). עם ישראל משמש כ"ראש" (ישראל = צירוף המילים "לי-ראש"), והעולם מתפקד כ"גוף" (3). כאשר מתעוררת באדם מן היישוב מחשבה רעה, תוקפנית, אלימה כנגד יהודי אחר או אפילו סתם דחף בלתי נשלט "להרוג" או "לדקור", המחשבה הזאת ב"ראש המערכת" הופכת בהכרח לפקודה ב"גוף המערכת".

לא מדובר רק בפעולות קיצוניות כמו רצח, דקירה או אלימות קשה כלפי הזולת, גם כאשר אני מקלל את הנהג שעקף אותי בפראות בכביש, או מתפרץ על הפקידה בביטוח הלאומי או על ילדי השכנים שמפריעים את מנוחתי, גם אז אני מעורר רוע. הבעיה עם המחשבות היא, שהן מתממשות מיד, כהרף עין. אי-שם במקום אחר, מישהו כבר יוציא לפועל את "המחשבה שלי", כמעשה כלפי אדם אחר. כמו שכתוב בספר הזוהר (ויחי): "ישראל גורמים לשאר העמים להרים את ראשם בעולם". לפי אותה תפיסה, כאשר מחבל דוקר יהודי ברחובות ישראל – השורש למעשה הנתעב הזה הוא תוצאה ישירה מאותן אינספור מחשבות שליליות שחולפות בראשים שלנו, ומתבטאות גם ביחס השלילי שלנו זה לזה (4).

הקשר הנעלם בין היחסים בינינו לבין מצב העולם

בימים אלה אנו מתמודדים עם גלי השנאה העולמית ההולכים וגוברים כלפי מדינת ישראל (5). לאור התפיסה כי דווקא כאן, במערכות היחסים שאנו בונים בינינו במדינת ישראל, מוכרע הגורל של האנושות, אזי כשפורצת בינינו שנאה, היא "מעוררת" שנאה בכל העולם באמצעות אותה מערכת נסתרת של קשרים. לפתע פתאום מחבל רוצח מאות אנשים בפריז. העולם הנאור מאשים אותנו באחריות למעשה – דוגמת שוודיה שצועדת בראש מחנה השונאים, ואינה מתביישת להפנות אצבע מאשימה למדינת ישראל כאחראית לטרור העולמי. מנהיג דאעש המתמודד עם חזיתות מלחמה רבות, מתפנה לאיים דווקא על היהודים, וארגונים אנטי-ישראליים קוראים מעל כל במה אפשרית להחרים אותנו. אנחנו חייבים להבין שהדברים מוכרעים לטובה או לרעה ברובד פנימי יותר. מחשבות רעות ויחסים שליליים בינינו מזמינים יחס עוין כלפינו ומעשים אנטישמיים, כי "אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל" (יבמות ס"ג) (6).

חיבור זה ה- DNA שלנו

מתוקף תפקידנו כ"ראש המערכת", עלינו להזרים את כוח החיבור, כוח החיוּת, ליתר העמים (7). חיבור זו המהות שלנו כעם הנבחר עוד מימי אברהם אבינו, שקיבץ אותנו לאומה אחת מבליל של שבטים זרים בבבל העתיקה (8). במובן מסוים עלינו להודות ל"חברים" מדאעש – לא על ההרס והאכזריות שהם מביאים לעולם, אלא על חשיפת ההכרחיות המוטלת עלינו לשנות את בסיס היחסים בינינו, ובראש ובראשונה את המחשבות שאנחנו מפזרים לעולם (9). שינוי כזה יוביל אותנו משנאת אחים לאהבת ישראל. מוזר ככל שיישמע, עלינו "להודות" לדאעש, כי אלמלא אויב אכזרי כל כך, היינו ממשיכים לריב ולהתקוטט זה עם זה. דאעש מעניק לנו הזדמנות לממש את תפקידנו כעם – להתחבר בינינו כאיש אחד בלב אחד, ולהשיב את כוח החיבור החיובי לעולם. היפה הוא, שכאשר נתחבר בינינו, האיום של דאעש יתפוגג. ארגון הטרור הזה "מופעל" על ידינו כמו בובה על חוטים, ולכן כשאנחנו מאוחדים – דאעש מפחדים! (10)

האויב האמיתי נמצא בינינו

המשימה החשובה ביותר שניצבת לפנינו כעת היא להתאחד כנגד האויב האמיתי שלנו – הפירוד, הקיטוב והפילוג בינינו. אנחנו אשמים בכך שאנחנו מאפשרים לטרור ולכל רעות העולם להשתולל. הדרך להתמודד עם השנאה הגוברת היא ליישם את חכמת החיבור – חכמת הקבלה, אשר באמצעותה נוכל להעלות את ערך האחדות מעל לאגו המתגבר והדאגה לעצמי (11).

הפירוד בינינו מאפשר לאידיאולוגיה של דאעש לתפוס מקום במרכז הבמה העולמית, אידיאולוגיה שמבוססת על אחדות שקרית מתוך שנאה. לעומתה ניצבת האידיאולוגיה של אחדות מתוך אהבת הזולת, "ואהבת לרעך כמוך", שרק בכוחה נוכל לנטרל כל אויב מכוח הרע שמזין אותו, ולזכות לאהדה מהעולם(12).

אז איך תיראה שנת 2016? זה תלוי במחשבות שלנו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest