דף הבית / כלכלה / כסף / מי מנהל את העולם?

מי מנהל את העולם?

ידיעה: "מומחים מאוניברסיטת ציריך הגיעו למסקנה שאת כל העולם מנהל תאגיד-על אחד. הם גילו שבלב הכלכלה הגלובלית נמצאות 1,318 חברות, וזוהי אותה המפלצת התאגידית שנגדה הפגינו בוול סטריט. הקשרים הפנימיים שלה הדוקים עד כדי כך שכאשר הם נקרעים לפחות במקום אחד, מתרחש פיצוץ.

על סמך זה, דמות הבובנאי שמושך בחוטים מאבדת כל משמעות. האם המשבר היה מתרחש לו הייתה קיימת ממשלת צללים גלובלית של בנקאים ומשקיעים? הקשרים הללו כל כך כובלים, עד שתאגיד העסקים הצר הזה אינו מסוגל לנהל דבר. והניסיונות לנהל משהו על רקע המשבר, רק מביאים להעמקת המשבר. ואם תאגיד-העל הזה אינו מנהל, אז הגיע הזמן לשנות את כללי המשחק".

התייחסותי: המסקנה היא בלתי צפויה: אף אחד לא מנהל את העולם. לא היהודים, לא העשירים ולא הממשלות. וזה נכון. מי שמנהל את העולם הוא הטבע, או הבורא, ואנחנו לא יכולים להשפיע על תוכנית התפתחות העולם, אלא רק על דבר אחד: באיזו צורה היא תתגלה לפנינו, בצורה רצויה פחות או רצויה יותר. האם נצטרך לעבור למצב המחויב הבא שלנו, לחברה של ערבות כללית, דרך משטרים נאציים, מלחמת עולם שלישית והשמדת רוב האנושות, או שנעבור מייד לחברה של ערבות וצריכה חכמה

ידיעות קודמות בנושא:
כריסטין לגארד: אנחנו זקוקים למנהיגים ולא להרפתקנים
צריכים לפעול בדחיפות כדי להימנע מגל חדש של מיתון
הכלכלה העולמית על סף מיתון חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest