דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי יעזור לי לחזור

מי יעזור לי לחזור

בעל הסולם, שמעתי, צ"ט, "רשע או צדיק לא קאמר": "ובזה נבין מה שכתוב, שהקב"ה אומר "שובה אלי ואשובה אליכם". וישראל אומרים להיפך: "השיבנו אליך ה', ואחר כך, ונשובה".

אנחנו רוצים שקודם כל הבורא יעשה את הפעולה שלו. ואילו הוא אומר לנו: "קודם כל אתם תשובו אליי, ואז אני אשוב אליכם". כך אנחנו כביכול מתווכחים, מי מאיתנו יהיה הראשון שיפתור את המצב הקשה. בכל מצב ישנן שתי הבחנות כאלה: מצד הבורא ומצד הנברא.

והעבודה מתבצעת כרגיל: דרך הרב, הספרים, הקבוצה, הלימוד וההפצה, כדי שהם ישפיעו על האדם בכל מצב. אחרת הוא לא יוכל לצאת מאותו המצב ויישאר "עם עצמו".

תאר לעצמך שאני נשאר עכשיו במצב מסוים, כאילו אני עוצר את הזמן עם סטופר. זה אותו המצב שיש לי עכשיו במדרגה שלי. איך אני יכול לשנות אותו ולעשות משהו עם עצמי, כשאני פועל מתוך אותו המצב? – אף פעם לא אוכל לעשות כלום. אני צריך איזושהי השפעה חיצונית שתדחף אותי מאחור על ידי ייסורים, או שתמשוך אותי קדימה על ידי תענוגים.

אלה כל הכלים שיש לי. אך מהיכן אני יכול לקחת אותם בכל מצב? אני צריך לארגן אותם לעצמי מראש, ולכן אני צריך לדאוג מראש לכך שבכל מצב יהיו לידי רב, ספרים, קבוצה, הפצה וישיבת חברים, שלא ייתנו לי להירגע ולשכוח. כך שלא יהיה מצב שאני אפול מבלי שאף אחד יידע על כך. וגם אם אני חי בקוטב הצפוני ומנותק מכולם, אני בכל זאת צריך לקנות חברים שכל הזמן ידאגו לי, יתקשרו איתי, יעשו איתי משהו. רק כך אוכל להתקדם.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 12.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
מההצתה הראשונית לבעירה תמידית
אני מעורר את השחר
בושה לא להפוך לאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest