דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מימוש נכון של רעיון האיחוד

מימוש נכון של רעיון האיחוד

שאלה: איך צריך לעבוד עם החברים שלנו, כאשר בזמן התצוגה של השיטה שלנו שואלים אותם שאלות לא נעימות או שאומרים: "אתם קומוניסטים, אתם עושים גלים"?

תשובתי: איחוד החברה, זה לא בהכרח קומוניזם, במיוחד באותה הצורה שהגישו אותו בברית המועצות.

מצד שני, הרבה ממה שהיה ביסוד (לא במימוש) של ברית המועצות, היו רעיונות טובים ומטרות נפלאות. רק שהם נפלו לידיהם של פקידים שפלים, ובזה הכול היה נופל או על החבר סטאלין, או על הבירוקרטיה, או על המזיקים ואויבי העם.

אולם בעיקרון, הרעיון עצמו היה נכון. כל העניין הוא, שהוא לא היה ממומש בצורה נכונה, ועל אף שדובר הרבה על חינוך, העבודה החינוכית עצמה לא נעשתה.

לכן, כאשר המפלגה, המנהיגים, כל הצמרת, המיליונים שנמצאים בשלטון, לא מראים דוגמה, אז ודאי ששום דבר לא יוצא מזה. באופן זהה אנחנו פוקדים על הילדים: בעצמנו לא רוצים לעשות משהו, אבל דורשים מהם. אולם הילדים בכל זאת מבינים שבזה אנחנו משקרים ומשחקים, לכן הם לא עושים שום דבר, ואם כבר עושים אז רק למראית עין ולא שמתקנים את עצמם באמת.

אותו הדבר קרה ברוסיה. אבל איך שלא יהיה, פשוט צריך להראות, שהזדהות ואיחוד לא היו אופייניים לרוסיה, והכול נשאר בגדר דיבורים. ומה שהכי חשוב זה, ששום דבר לא מומש שם על ידי הכוח העליון.

אנחנו מכנים במילה "עליון" את כוח האיחוד בין בני אדם. אם עשרות, מאות, אלפי בני אדם, כל העם, כפי שזה כתוב בתורה, מתאחדים, אז אנחנו יוצרים או מגלים בתוכנו מהטבע את הכוח הגדול והיחיד הזה, והוא מתקן הכול. כי כל מה שמתרחש איתנו בעולמנו, באופן אישי ועם כולם יחד, בכל הרמות, זה רק חוסר התאמה לכוח הטבע המאוחד.

הטבע מתקרב אלינו ומראה לנו את האינטגרליות, האיחוד והתלות ההדדית שלו. ואילו אנחנו, להיפך, בורחים מזה, מתפרדים, מתנתקים, מתרחקים, מתחבאים מאחורי המחשבים שלנו ולא רוצים לדעת שום דבר. בסופו של דבר, עלינו להבין, שהטבע ילחץ וידחס אותנו עד שאנחנו נסכים לזה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית בנושא "שאלות ותשובות", 25.08.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest