מימד אחר לגמרי

אפשר להבין מה זה "אמונה למעלה מהדעת" רק מתוך ההרגשה, כאשר היא תגיע. וכל עוד היא לא הגיעה, בכלל איננו יודעים שקיים בתוך האדם כזה פיצול בין מה שבתוך הדעת ומה שמעל לדעת. נדמה לנו שלמעלה מהדעת זה פשוט ההיפך מהדעת. אבל אין זה כך, זהו חתך ממימד אחר לגמרי, שאותו איננו מבינים.

המימד החדש הזה נקרא המרחב הרוחני שמתגלה לפנינו. זה כאילו מופיע במציאות שלי עוד עולם אחד, שאפילו לא דמיינתי שהוא קיים. הדבר דומה לחתול שאינו מבין את עולמו העשיר של האדם. נדמה לו שהוא חי באותו העולם, יש לו את אותם חמשת החושים שיש גם לאדם, וחוץ מזה לא צריך שום דבר! הרי גם לאדם יש את אותו הדבר. הוא אינו מבין שלאדם יש עולם משל עצמו, מלא בכל מיני חשבונות אנושיים. אין בכוחו של החתול להבין זאת.

תארו לעצמכם שהחתול הזה פתאום מקבל עכשיו רגש ושכל אנושיים, את כל ההבחנות שיש לאדם, שעליהן הוא אפילו לא חלם. במקרה כזה, זה ייחשב עבורו "למעלה מהדעת", למעלה מאותה הדעת החתולית שהייתה לו קודם.

אך לפעמים הוא שוב ייפול ויהפוך להיות חתול, רק שהוא יהיה חתול חזק יותר, נבון יותר וערמומי יותר, אך באותם הגבולות של החתול. ומשם הוא שוב יעלה ויהפוך להיות אדם!

המצבים האלה נקראים העליות והירידות הרוחניות, ולא אותם המצבים הפסיכולוגיים, שבהם מצב הרוח שלנו יורד ועולה, ואנחנו כבר חושבים שאנחנו נמצאים בירידות ועליות. אך עלייה רוחנית אמיתית, היא כאשר אתה עולה להשפעה אמיתית, לכלים חדשים.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 02.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להבדיל בין האור ובין החושך
הדעת ומה שמעל לדעת
מקצוע אמיץ – לוכד נחשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest