דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / מיליון דולר עבור מחשבה טובה

מיליון דולר עבור מחשבה טובה

שאלה: איך אפשר באמת להגיע להכרת הרע, להביע חרטה ולעשות תשובה בעולם הזה, כשכבר זה הפך לנורמה להזיק זה לזה, לזלזל ולרמות כל יום?

תשובתי: האנושות התפתחה אלפי שנים כדי להגיע בזמננו להכרת הרע. כל הטבע שסביבנו מתחיל "להתעגל" וללחוץ עלינו, כך שמאלץ אותנו להתחבר למערכת מקושרת אחת. בדומה לכך שכל העולם של הדומם, הצומח והחי מחובר ומאוחד בסימביוזה (חיי שיתוף) אחת, כך גם בני אדם צריכים להיות מקושרים זה עם זה. מצב זה נוצר כעת, בפעם הראשונה בכל ההיסטוריה שלנו.

המקובלים הצביעו על סוף המאה ה-20 כזמן בו האנושות צריכה להתחיל להתאחד. למטרה הזאת מתגלה חכמת הקבלה, שיטת החיבור, האיחוד והתיקון. אבל התיקון אינו אפשרי כל עוד לא מגולה הקלקול, ולכן בעולם מתגלות כל כך הרבה בעיות, שנאה זה כלפי זה, פירוד. הורים וילדים לא יכולים למצוא שפה משותפת, אנשים מפסיקים להתחתן ולהקים משפחות, או שמתגרשים. כל אלה ועוד, הם סימנים לזמן אותו המקובלים תיארו באופן מדויק ביותר לפני הרבה שנים. מתגלה הרע, השנאה, הפירוד ואנשים מחפשים כל הזדמנות להתבודד ולהסתתר, כדי לנוח זה מזה. אבל אנחנו צריכים להבין שהטבע מחייב אותנו לחיבור ואיחוד, מבלי להשאיר לנו ברירה. אנחנו נמצאים במסגרות של חוקי הטבע. בדומה לכך שאי אפשר ללכת נגד חוקי הפיזיקה, הכימיה, הביולוגיה, האנטומיה, כך גם אי אפשר לזלזל בחוקי ההתנהגות הפנימית של האדם, בפסיכולוגיה שלו, כלומר בנשמה.

חכמת הקבלה מספרת על חוקי הנשמה: על איך להרכיב אותה כולם ביחד מהחלקים המפורדים של נשמת אדם ראשון השבורה. כולנו חייבים להתחבר, אבל לא בגופים הפיזיים, אלא ברצונות הפנימיים שלנו, כדי להשלים זה את זה. כשאנחנו מתאחדים ומתחברים, יוצא נברא אחד וירטואלי כללי משותף שנקרא אדם. אנחנו כולנו עובדים למען האיחוד הווירטואלי הזה, ומשתדלים להפכו ליותר משוכלל, ואז בתוכו נרגיש את העולם הרוחני העליון.

שאלה: מה לעשות אם אני מקלל את כולם כשאני נוהג בכביש, מתווכח עם הקופאית בסופר, מעליב אנשים שנמצאים לידי ביחס האגואיסטי שלי?

תשובתי: כל אחד מתנהג כך. אבל העיקר זה להבין שזה רע, כלומר לגלות איזו תועלת היינו מקבלים בזכות האיחוד שלנו: למשל, מיליון דולר. לדוגמה: אם כמה אנשים מתחברים יחד, אז כל אחד מהם מקבל פרס של מיליון דולר. כולם מיד היו רצים להתחבר, אם היו רואים תועלת מהחיבור. תאר לעצמך שעשרה אנשים יושבים סביב שולחן עגול: עשר זה מספר הכרחי למידת החיבור השלמה. ואם הצלחנו להתחבר, אז מלמעלה נופל על השולחן שׂק עם עשרה מיליון דולר, מיליון לכל אחד. אז אני אבין, שחוסר היכולת שלי להתחבר עם אחרים, זה הטבע הרע שלי, האויב שלי. הרי הייתי יכול להרוויח, אבל האגו לא נתן לי להתחבר. חסרה רק ההכרה הזאת.

חכמת הקבלה מגלה לנו במקצת מה זה העולם העליון, עד כמה הוא טוב. אבל התנאי של הכניסה לתוכו, זה החיבור והאיחוד שלנו. אז אנחנו מבררים את המכשול העיקרי שלנו, את האגו שלנו, בזה שמכנים אותו היצר הרע. אחרת, אנחנו לא סבורים שהאגו שלנו הוא רע. חסרה לנו רק ההכרה הזאת, וזאת כל המשמעות של החרטה ועשיית תשובה, אותה נהוג לעשות בחודש אלול, לפני ראש השנה. חרטה זה הגילוי בתוכי של ההפרעות לחיבור טוב עם כולם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, התאריך 30.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest