דף הבית / כלכלה / כסף / מיליארד וחצי דולרים 

מיליארד וחצי דולרים 

הערה: הזכייה הגדולה ביותר בהגרלת הלוטו האחרונה בארה"ב היא מיליארד וחצי דולרים. כמו תמיד, שמו של הזוכה לא ידוע, הוא קנה כרטיס באופן מקרי בקליפורניה, ופתאום התברר שהוא זכה. תמיד ישנה התרגשות רבה סביב הזכיות בלוטו, ונחשפים הסיפורים הכי מרגשים ויחד עם זאת הכי מוזרים.

תשובתי: בדרך כלל הזוכים בלוטו הם אנשים שלא יודעים צירופי מספרים כלשהם, הם לא עושים חישובים סיסטמתיים ולא קונים את הכרטיס במקום מיוחד וכולי. למעשה זאת זכייה מקרית לגמרי.

שאלה: כיצד הגורל נותן את זה לאדם?

תשובתי: זכייה בלוטו זה אסון גדול. מרגע שאדם זוכה ואילך, כל הראש שלו עסוק במחשבות מה לעשות עם הכסף הזה. כלומר, הוא לא חופשי.

מנקודת המבט של חכמת הקבלה, מוטלת על האדם אחריות עצומה בנוגע למה עליו לעשות עם הכוח שהוא קיבל מהבורא, איך להשתמש בכוח הזה בצורה נכונה. אם לאדם יש כוחות קטנים, אז הוא איכשהו מסתדר בחיים, לפעמים הוא עושה מעשים טובים ולפעמים גורם לנזקים כלשהם, וזה נורמלי כשמדובר בכוחות קטנים. אבל כשיש לאדם כוחות גדולים, והוא קיבל אותם מלמעלה, אז קיימת בעיה. הבורא נותן את הכוחות האלה לאדם וכך בודק איזה יחס האדם הזה יתן למה שקיבל, איך הוא ישתמש באמצעים האלה, איזה עולם הוא יעשה ב-500 מיליון או במיליארד דולר.

אנחנו רואים איך כל מיני בעלי הון נותנים תרומות, והכל נעלם כמו מים בחול. תורמים כספים לאפריקה או למקומות נוספים, וזה לא מניב פירות. לכן כל האנשים שרוצים לתרום את תרומתם, לעזור איכשהו, הם מסכנים.

שאלה: מה היית עושה אם היית זוכה במיליארד דולר?

תשובתי: בשום אופן אסור לזכות בסכום כזה. אדם צריך לקבל סכום שבו הוא יכול להשתמש נכון, בכדי שתהיה לזה תועלת. זוהי אחריות גדולה מאוד. כדי לזכות במיליארד דולר, אני זקוק למאות אלפי אנשים בעלי ידע נכון, שיוכלו בכסף הזה ליצור מערכת חינוך והשכלה, מערכת שיכולה להביא לשינוי האנושות. מיליארד דולר זה סכום גדול, אבל אם מדברים על חינוך האנושות מחדש, זה יעלה יותר ממיליארד אחד.

למרבה הצער, אנחנו עדיין לא מוכנים לזה. לכן, אם יש לך רצון לתת לי כזאת מתנה, אז אני מבקש שתמתין.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.01.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest