דף הבית / כלכלה / מיכאל לייטמן בטור חדש ב-Ynet על הירידות בבורסות בעולם

מיכאל לייטמן בטור חדש ב-Ynet על הירידות בבורסות בעולם

שלום קוראים יקרים, אתמול בערב (חמישי) פרסמתי טור נוסף באתר Ynet על המשבר הכלכלי שפוקד מדינות רבות בעולם ועל הירידות החדות שאנו רואים בבורסות בעולם.

מה הקשר בין הפנסיה של שושי מחדרה להשקעה הכושלת של לי-מינג משנחאי?

הירידות החדות בבורסות העולם מזכירות לכולנו עד כמה גדולה התלות ההדדית בינינו. רק כאשר נכיר את חוקי המערכת האנושית הגלובלית, נזכה לחיים טובים.

התנודתיות החריפה בבורסות, בהמשך לירידות השערים החדות בשוקי המניות בעולם, מגיעה גם לישראל. אין כמו השווקים הפיננסיים כדי להדגים את התלות ההדדית בין אנשים, מדינות, עמים ושווקים ברחבי העולם, שהפך לכפר גלובלי אחד.

העולם נעשה מקושר יותר ויותר. זו הסיבה שמפולת פיננסית והאטה כלכלית בסין אינם אירוע מקומי, אלא מתפתחים לאירוע בעל השלכות כלל עולמיות. לכאורה, הכלכלה הישראלית, לא הייתה אמורה להיות מושפעת מנפילת השווקים בסין. מה הקשר בין הפנסיה של שושי מחדרה, להשקעה הכושלת של לי-מינג משנחאי?

אבל הדרמה העולמית הזו מדגימה לנו עד כמה המערכת לא תוכל להיות מאוזנת – אלא אם חלקיה יהיו מורכבים ומחוברים היטב. עד אז, המערכת תמשיך להיות רגישה, וכל פיצוץ קטן יזעזע את כולה.

כולנו בסירה אחת

חכמת הקבלה היא חכמת החיבור. היא חוקרת את הקשרים בין בני האדם ובטבע כולו מאז ומעולם. לפי חכמה זו, אפשר לבצע את ההתאמה של היחסים בינינו לתלות הדדית, רק אם נכיר את חוקי המערכת האנושית הגלובלית. ובמערכת הזו, כלולות כל מערכות החיים בינינו, לרבות השווקים הפיננסיים.

בעבר לא נזקקנו לחוקים האלה, ולכן חכמת הקבלה הייתה נסתרת ומתי מעט עסקו בה. הצורך בחכמה ובידע הזה הופכים אקטואליים רק מרגע שהעולם הפך לגלובלי והתלות ההדדית בינינו הושלמה. כיום, עת הקשר בינינו הולך ומתהדק, הוא מחייב אותנו ללמוד את חוקי העולם החדש, הגלובלי והמקושר. אין לנו ברירה אחרת. לימוד החוקים על פי שיטת החיבור יאפשר לנו ליצור את הסדר הנכון בחברה האנושית בכללותה.

כשאדם יודע כיצד להתחבר יחד בקשר נכון מתוך הבנה שכולנו תלויים זה בזה, התוצאה תהיה חיים טובים לכולנו. זה הייחוד של חכמת הקבלה, שהעולם זקוק לה היום יותר מכל דבר אחר.

לכן, הפיתרון למשבר בבורסה, למשבר הפנסיה של שושי מחדרה ולמשברים הנוספים המשחרים לפתחנו, איננו טמון באמצעים הכלכליים המסורתיים, אלא ביצירת קשר מתוקן, מאוזן וטוב בינינו. עלינו ללמוד לבנות מערכת יחסים נכונה ומאוזנת וכך נזכה כולנו בחיים טובים ושלווים.

לסדרת שיחות בנושא כלכלה וחברה עם הרב לייטמן

הרב ד"ר מיכאל לייטמן עומד בראש ארגון קבלה לעם העולמי. מדי יום מעניק הרב לייטמן שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 66, ובימי ראשון בשעה 20:00 עונה על שאלות המאזינים ברדיו 103FM

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest