דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מיטת פוך לא מהווה הפרעה בדרך לרוחניות

מיטת פוך לא מהווה הפרעה בדרך לרוחניות

מתוך מאמר של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף י"א: "אמנם אנו מוצאים ורואים, בדברי חכמי התלמוד, שהקלו לנו, את דרכה של תורה, יותר מחכמי המשנה…הרי שהמציאו לנו ענין חדש, במקום הסיגופים, המובאים במשנה אבות. שהוא, "המאור שבתורה", שיש בו די כוח, להחזירו למוטב, ולהביאהו לעסק התורה והמצות לשמה."

יוצא, שלא נדרש לשנות שום דבר בחיים שלנו, לא צריך להגביל את עצמנו ולשים לב לגוף שלנו, לספור כמה אני אוכל, שותה, ישן. זה לא משנה אם אני ישן על מיטת פוך או על הארץ, עד כמה אני "טוב" כלפי האחרים, כלפי הקרובים, כלפי עצמי, ובמה אני עוסק. כל זה אינו חשוב, העיקר, זה העיסוק בתורה (כלומר לימוד הקבלה) בכזאת צורה, שהאור הטמון בה יחזיר אותי למוטב.

דרוש לי רק האור הזה והוא כבר יסדר את כל היחסים שלי: כלפי עצמי, כלפי החברים, כלפי הסביבה, כלפי הבורא. האור יסדר הכול, אני רק צריך להשתדל למשוך אותו אליי ולתת לו הזדמנות לפעול. כך אמרו החכמים.

כי הם כבר בנו קשרים במערכת הכללית של הנשמות, שהייתה עד אז שבורה לגמרי, והם העבירו אותה דרך כמה שלבי התפתחות: בבל, גלות מצרים. הקבוצה שאותה אברהם הוציא מבבל, כבר התפתחה ויצרה קשרים בין כל החברים שלה, כלומר אותן הנשמות, החלקים של המערכת הכללית.

הם כבר יכלו לבנות את בית המקדש הראשון, לקבל על מנת להשפיע את האור מוחין דחיה, ואחר כך נפלו מהדרגה הזאת ויצאו לגלות בבל. אחר כך הם יצאו ממנה ובנו את בית המקדש השני, בדרגת מוחין דנשמה ושוב נפלו. כלומר, הם עברו כל מיני שלבי התפתחות, שהיו דרושים להכנה: שלוש גלויות ושלוש גאולות. באופן כזה הם עשו את כל התיקונים האישיים, הפרטיים, שאותם צריך עָם ישראל לבצע, שהוא חלק מהאנושות, קבוצה שעומדת בראש תהליך התיקון.

הודות לזה שהקבוצה הזאת עברה דרך כל הגלויות, גאולות וחורבן שני בתי המקדש בדרגת מוחין דחיה ומוחין דנשמה, היא בנתה מערכת של קשרים נכונים ונחוצים בחלק העליון של הנשמה הכללית, של כל הבריאה, שנקרא גלגלתא ועיניים. ולכן כל אדם שירצה עכשיו לתקן את עצמו, יש לו את האפשרות לעשות זאת.

חורבן בתי המקדש ויציאתו של עם ישראל לגלות היו הכרחיים כדי לחזור לבבל שנשאר ללא תיקון, ולהתערבב איתם במטרה לתקנם אחר כך. השלב הזה, שהוקצה להתכללות ההדדית, הסתיים לפני קרוב למאה שנה או יכול להיות אפילו בזמן האר"י. ועכשיו כל מי שרוצה להיתקן, לא חייב לייסר את גופו ולחיות בתנאי סיגופים כאלה, שקיימה אותה הקבוצה בזמן תיקונה של גלגלתא ועיניים.

אז הם תיקנו את עצמם בנפרד מכל שאר אומות העולם ועבורם פעלו התנאים המיוחדים האלה: "פת במלח תאכל, מים במסורה תשתה, על הארץ תישן ובתורה אתה עמל". אבל לאחר שהם עשו את התיקונים שלהם וקשרו את עצמם עם כל המערכת, המערכת הזאת כבר קיימת בהסתר מאיתנו בצורה מתוקנת חלקית.

ועכשיו כל אדם יכול להשתמש בהתכללות ההדדית הזאת של הנשמות של עם ישראל ושל אומות העולם, גלגלתא ועיניים שנכנסו לאח"פ והתערבבו איתו. אם הוא רוצה להיתקן, אם נדלק בתוכו הניצוץ הרוחני, אז ברשותו ישנה המערכת שתומכת בו, שדרכה הוא יכול למשוך את המאור המחזיר למוטב.

האור הזה יסדר הכול, כי ישנה מערכת שמוכנה לקלוט אותו ולספק לו את כל שלבי התיקון. לכן, לא נדרשות מאיתנו שום הגבלות, הכול אפשרי, חוץ מלקטרג ולעשות נזק מכוון. האדם יכול להיות בעל אופי ותכונות שונות, אבל אם הוא ירצה לעבוד כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב, אז צריך לספק לו לצורך זה תנאים ולתת לו הזדמנות להתכלל בקבוצה. ואורח חייו ואופן היחס שלו כלפי האחרים, כל המטען שהצטבר, שאותו הוא הביא עימו, צריך להשאיר לאור, שהוא ידאג לזה.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 14.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכול התערבב ברצונות של האנושות
עם "לא מהעולם הזה"
דרך ישרה, לנו ולכל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest