דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מיהו המורה עבורי?

מיהו המורה עבורי?

שאלה: באיזה שלב כדאי להכיר בין התלמידים שלומדים בקורסים הווירטואליים של מרכז הלימוד (Learning Center) לבין התלמידים הוותיקים והקבוצות?

תשובתי: אני לא חושב שאפשר להגביל את הקשר הזה בצורה כלשהי. בכלל, לא כדאי להתערב, זה צריך להגיע מעצמו. ודאי שחלק מהחברים המנוסים שלנו צריכים לעזור למרצה בעבודה עם המתחילים: לענות לשאלות שונות ולעזור ליצור את הקשר. אך הוותיקים צריכים להיזהר לא להראות את עצמם כ"גדולים". בכך הם ישברו את דמות המורה בעיני התלמידים וימנעו מהם את האפשרות ללמוד בצורה נכונה.

אפשר ללמוד רק מ"אדם גדול". ולהיפך, אם אתה חושב שהוא קטן – אז כבר אתה המורה והוא התלמיד. לכן מאוד חשוב שהעוזרים לא יבליטו את עצמם אלא יישארו כמסייעים למורה וישמרו על היחס המכובד כלפיו. בכך הם יראו לתלמידים דוגמא, יעלו את ערך המורה בעיניהם, ויעזרו להם לקבל ממנו יותר.

הרי בחכמת הקבלה החומר נקלט רק לפי מידת חשיבות המורה. ככל שהתלמיד מבטל יותר את עצמו בפני המורה, כך הוא נחשב תלמיד טוב יותר. לא מדובר כאן על הידע שאני קולט בשכל, אלא דווקא על כך שאני רואה את עצמי כקטן בהשוואה למורה, או את המורה כגדול בהשוואה אליי. וככל שהפער בינינו גדול יותר, כך יורד אליי יותר שפע. לשפע עצמו אין מידה. אני מגדיר את העוצמה שלו דווקא על ידי אותה הגדלות שאליה אני מעלה את המורה בעיניי.

זה מאוד חשוב. העוזרים צריכים לבנות בצורה נכונה את היחס של המתחילים כלפי המורה. בכך תלויה ההצלחה.

מתוך שיעור בנושא לימוד חכמת הקבלה, 05.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מורה = מערכת רוחנית
מדוע איני שומע את מה שהמורה אומר?
חכמת הקבלה – מדע על חוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest