דף הבית / משבר עולמי / מטרת המשבר, להגיע לשלמות

מטרת המשבר, להגיע לשלמות

photo_rav_gh70_191.jpg

שאלתו של מוטי: שמעתי שאמרת כי מטרת המשבר היא להביא את כל האנושות למצב של שיוויון, למצב בו כל אחד מקבל הכרחיות וכל השאר תורם לחברה הכללית (כמו בתאים בגוף). שאלתי, מה מיוחד דווקא בקשר כזה בין בני האדם, שהבורא רוצה שנגיע אליו?

תשובה: מה שמיוחד בו הוא, שאם נקיים אותו, נפסיק לרדוף אחרי מילויים ריקניים של העולם הזה ונקבל במודע רק את מה שאנחנו צריכים כדי להתקיים. כך כל הקיום שלנו יהיה רק למען הזולת, ועל ידי קיום העיקרון הזה, נהיה דומים לבורא, לכן נרגיש את עצמנו כמוהו – נצחיים ושלמים. זה מה שמיוחד בצורה כזאת של קשר!

המילוי ההכרחי הוא בזה שאני לא רוצה יותר, וגם ממה שיש לי אני מוכן ושמח להיפטר, אך אני לא יכול, מפני שנבראתי בצורה כזאת שאני חייב לקבל את המילוי הזה. המטרה היא להגיע למצב בו האדם מתמלא – לא מקבלה, אלא מהשפעה, וכך הוא מרגיש את החיים של כל נברא, את הגוף הנצחי של הנשמה הכללית הנקראת "אדם".

בקשר כזה בין האנשים האדם מרגיש לא רק את הקשר עצמו, אלא גם את האור העליון שברא אותו, את הבורא. מטרת הבריאה היא להגיע למצב הזה. כי הוא שלם, ולכן הבורא רוצה שנגיע אליו!

שיעור על פי המאמר "ענין הרצון לקבל" (כתבי רב"ש, דרגות הסולם, מאמר 20)

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

One comment

  1. אם מסתפקים רק בהכרחי ע"י התיקון נשמע שבקושי אפשר להסתדר עם אשה אחת ומילוי צרכיה Smile, איך זה שבסיפורי המקרא היו לאבותינו ולדוד ושלמה המלך נשים רבות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest